۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۱۵۵
سفرای انگلیس و آلمان در واشنگتن:
سفیران انگلیس و آلمان در آمریکا روز سه شنبه گفتند: اگر مذاکرات هسته ای به توافقی منجر نشود، تحریم های اعمال شده علیه ایران با خطر فروپاشی رو به رو می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از ایرنا، سفیران سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه روز سه شنبه در اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» به بررسی دیدگاه اروپا نسبت به مذاکرات هسته ای ایران پرداختند. 

«پیتر وستماکوت» سفیر انگلیس در آمریکا در این نشست گفت: تعدادی از کشورها همین الان نیز تحریم ها را رعایت نمی کنند و از ایران نفت خریداری می کنند. 

وی افزود: نرسیدن به توافق ممکن است به از هم پاشیدن تحریم ها منجر شود مگر اینکه ایران بطور انکارناپذیری مقصر شکست مذاکرات قلمداد شود. 

«پیتر ویتیگ» سفیر آلمان نیز در جلسه شورای آتلانتیک همین نظر را مطرح کرد و گفت: در صورتی که دیپلماسی به نتیجه نرسد، نظام تحریم ها احتمالا از هم می پاشد. 

وی تصریح کرد: برخی حتی اقدام کنگره برای «مسدود کردن راه توافق» را اقدامی در جهت توقف اجرای تحریم های می دانند. 

سفیر آلمان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در بهترین حالت ، تخفیف تحریم های ایران طبق توافق هسته ای احتمالی ، تا پیش از پایان سال جاری (دی ماه 94) روی نخواهد داد زیرا برداشتن تحریم ها تدریجی است و ایران برای تطبیق دادن خود با محدودیت ها بر برنامه هسته ای به زمان نیاز خواهد داشت. 

«ژرار ارو» سفیر فرانسه نیز گفت: تحریم ها علیه ایران باقی می ماند زیرا برداشتن آن ها نیاز به تصمیم اجماع اتحادیه اروپا دارد. 

وی افزود: حتی اگر توافق هسته ای تا پایان ماه ژوئن یا اوایل ژوییه به دست آید، ممکن است مذاکرات هسته ای ایران پایانی «ناروشن» داشته باشد. 

سفیر فرانسه گفت: ممکن است پس از یک توافق کلی ، ضمایم فنی برای مشخص کردن جزئیات کار مورد نیاز باشد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر