۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۳۲
سردار دهقان در همایش شناورهای تندرو:
وزیر دفاع گفت: اگر تهدیدی متوجه کشورمان باشد تهدید دریایی است و ما امروز قادریم این تهدیدات را به صورت مؤثر پاسخ دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که امروز برگزار شد، اظهار داشت: هم در فضای نبردهای کلاسیک و هم نبردهای نامتقارن و به طور کلی در بحث توان دفاعی قدرت دریایی و نیروی دریایی از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: هیچ توسعه‌ای حاصل نمی‌شود مگر در سایه امنیت و امنیت هم در سایه توان و اقتدار متصور است.

دهقان ادامه داد: وقتی به تهدیدات نگاه می‌کنیم این گزاره را به سادگی می‌پذیریم که اگر تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باشد در دریا خواهد بود و پاسخ آن را هم باید در دریا بدهیم.

وزیر دفاع افزود: ما هیچ کدام از کشورهای همسایه دریایی خود را تهدید دریایی نمی‌دانیم بلکه نیروهای خارجی حاضر در منطقه به خصوص آمریکایی‌ها برای ما تهدید تلقی می‌شوند.

دهقان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم اینطور فکر کنیم که از توان دریایی برخوردار شویم که آمریکا در اختیار دارد اما تمام نقاط قوتی که دشمن دارد در کنارش نقاط ضعفی هم وجود دارد که ما با استفاده از آن می‌توانیم موازنه قدرت ایجاد کنیم و قایق‌های تندرو یکی از آنهاست.

وزیر دفاع تصریح کرد:ا مروز قادریم در دریا تهدید را به صورت مؤثر پاسخگو باشیم. از طرفی ما باید با یک نگاه تمام عیار بومی در توسعه ایده‌ها، اکتساب فناوری و طراحی و تولید محصولات حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: ما هیچ گاه نباید در حوزه دفاعی دچار غافلگیری راهبردی از سوی دشمن شویم بلکه باید دشمن را غافلگیر کنیم.

دهقان در ادامه سخنانش اظهار داشت: کپی سازی نمی‌تواند رفع‌کننده نیازهای ما باشد لذا ما باید به تمام داشته‌های علمی کشور برای تولید محصولات جدید توجه کنیم و به طور جدی در جهت تقویت طراحی تولید گام برداریم.

وی ادامه داد: ما باید هم در حوزه شناورهای تندرو و هم شناورهای سنگین تلاش جدی کنیم. ما دارای یک نیروی راهبردی هستیم که دایره عمل آن محدود به منطقه خودمان نیست.

وزیر دفاع تصریح کرد: ما باید در حوزه قایق‌های تندرو به مواد بدنه، سرعت، ضد امواج تشعشع بودن، سیستم‌های ارتباطی و سلاح‌ها توجه کنیم. همچنین موضوع پیشران شناورها بحثی مهم و جدی است.

دهقان در پایان گفت:باید بتوانیم هر سیستم سلاحی را که روی آن کار می‌کنیم، در حد اعلی هوشمندسازی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر