۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۱۲۷
سردار جلالی در اولین کنفرانس ملی مدیریت ریسک در زیرساخت:
رییس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: چند سالی است که در دنیا زیرساخت هایی به وجود آمده اند که ماهیت سایبری دارند و مجموعه ای از زیرساخت های حیاتی را در خود جای می دهند.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی صبح امروز (سه شنبه) در اولین کنفرانس ملی مدیریت ریسک در زیرساخت که در مرکز فضای ملی مجازی برگزار شد ، عنوان کرد: پدافند غیرعامل باید اثر تهدیدات را در کشور کم کند.

وی با بیان این که پدافند غیرعامل وظیفه کم کردن آسیب پذیری ها و کنترل تهدیدات را برعهده دارد گفت: باید از زیرساخت های سایبری ، معنوی ، انسانی و فیزیکی مراقبت شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: چند سالی است که در دنیا زیرساخت هایی به وجود آمده اند که ماهیت سایبری دارند و مجموعه ای از زیرساخت های حیاتی را در خود جای می دهند.

وی در رابطه با کشور عراق گفت: مسئولین عراقی می گویند که به دلیل از بین رفتن زیرساخت هایشان 40 سال از ایران عقب هستند.

سردار جلالی عنوان کرد: وقتی یک موضوع هدف نظامی می شود ، حوزه جمع آوری اطلاعات بر روی آن صورت می گیرد که در این راه ساده ترین راه برای دشمن استفاده از ماهواره ها است.

وی افزود: اما راه دوم دشمن برای جمع آوری اطلاعات زیرساختی ، استفاده از شرکت های فنی مهندسی و خرید اطلاعات از آنها محسوب می شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به جنگ اقتصادی گفت: رهبری مسئول اعلام جنگ و صلح هستند و زمانی که ایشان تشخیص دادند ما در جنگ اقتصادی هستیم ، باید این موضوع جدی گرفته شود.

سردار جلالی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوعات بیولوژیک اشاره کرد و گفت: امروز دستکاری های بیولوژیک مدنظر است؛ به نحوی که بیماری ابولا محصول آزمایش های بیولوژیک آمریکا است.

وی افزود: متاسفانه پزشکان ما فقط به درمان بیماری توجه می کنند و به عوامل سازنده آن کاری ندارند.

وی تاکید کرد: باید در فضای آموزشی نگاه به تهدیدات جدی گرفته شود.

سردار جلالی در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفت: ما تاسیسات هسته ای همچون فردو را خودمان به صورت بومی طراحی و ساخته ایم اما متاسفانه در صنعت نفت ما هنوز نقشه های ابتدایی انگلیسی پیاده می شود که نتیجه عدم توجه به تهدیدات است.

در پایان مراسم افتتاحیه این کنفرانس دو روزه که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای عالی فضای مجازی برگزار می شود از تعدادی پدید آورندگان مقالات برتر و فعالان عرصه حوزه پدافند غیر عامل قدردانی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر