۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۲۴
وزیر دفاع:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:وی گفت: روش‌های پدافند عامل و غیر عامل برای دفاع از زیرساخت ها هر دو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و اگر زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی یک کشور مورد آسیب قرار بگیرد، اساس حاکمیت آن مورد تهدید قرار خواهد گرفت.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در اولین کنفرانس ملی مدیریت زیرساخت که صبح امروز در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، اظهارداشت: امروز سایبر فضایی را به وجود آورده که علاوه بر از بین رفتن مرزها فضا نیز فشرده شده است.

وی افزود: این فضایی که به وجود آمده است چهره جدیدی از تهدیدات را مقابل ما قرار می دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که باید ریسک کارها را کاهش دهیم گفت: از آنجایی که محیط زیست بشر مدام در حال تغییر است و ما این تغییرات را جهشی می دانیم همواره با عدم اطمینان مواجه هستیم.

وی افزود: اگر احتمال وقوع حادثه ای باشد و پیامد بزرگی برای ما داشته باشد باید جدی تلقی شود و به نحوی برنامه ریزی شود که حداقل خسارت را برای ما داشته باشد.

سردار دهقان با بیان این که دشمن تلاش دارد که زیرساخت ها را مورد هدف قرار دهد گفت: اگر ملتی بخواهد خودش را حفظ کند باید زیرساخت ها را محکم کند تا تهدیدات دفع شود.

وی عنوان کرد: ما باید نقاط حیاتی یک مجموعه را بشناسیم و برای حفظ آن تمرکز کنیم تا احتمال اقدام موثر دشمن پایین آید.

وزیر دفاع در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بحث تمرکز زیرساخت ها گفت: باید زیرساخت ها را در دسترس نگه داریم و علاوه بر آن بحث پراکندگی را نیز مدنظر قرار دهیم.

سردار دهقان گفت: باید مجموعه ها را به گونه ای در بحث پدافند عامل و غیرعامل تعیین کنیم که دشمن از اقدام موثر بازنگه داشته شود و اگر اقدامی نیز صورت گرفت کمترین خسارت را داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم که با آینده پژوهی به سمتی برویم که تهدیدات را بشناسیم و با به کارگیری اصول و پدافندهای عامل و غیرعامل مصون سازی کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد که باید توجه داشته باشیم که فناوری هایی را در خدمت بگیریم که به صورت بومی بتوانند طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین کنفرانس ملی مدیریت ریسک در زیرساخت صبح امروز (سه شنبه) در شورای عالی فضای مجازی آغاز شد.

این کنفرانس 2 روزه به بحث پدافند غیرعامل در زیرساخت های کشوری می پردازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر