۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۴۱۱۵
شرکت گوگل قصد دارد در اجلاسی که پایان ماه می در سن فرانسیسکو برگزار خواهد شود از پروژه جدید خود که سیستم‌عاملی است برای سامانه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء رونمایی کند.

این اجلاس که بانام Google I/O در روزهای 28 و 29 می قرار است برگزار شود، اولین اجلاسی خواهد بود که کارشناسان ارشد شرکت گوگل از سیستم‌عامل بریلو سخن به میان خواهند آورد.

IOT یا همان اینترنت اشیاء چند وقتی است که در صدر اخبار فناوری‌های نوین قرارگرفته به‌طوری‌که بر اساس این فناوری تمامی اشیاء دارای یک شناسه مختص به خود خواهند شد و در هرلحظه به اینترنت متصل می‌شوند.

پیش‌ازاین ابزارهایی که قابلیت همگام شدن با این فناوری را داشتند می‌بایست تنها گوشی‌هایی باشند که دارای سیستم‌عامل اندروید به انضمام 512 مگابایت رم می‌بودند. درحالی‌که اکنون گوگل با تمهیداتی که اندیشیده است در سیستم‌عامل بریلو این میزان رم را به 32 مگابایت رسانده است.

در این راستا گوگل اقدام به خرید شرکت نست (Nest) کرده است. نست یک شرکت بزرگ است که در حوزه تولید اتوماسیون‌های الکترونیکی فعالیت دارد به‌طوری‌که این اتوماسیون‌ها برای هوشمند سازی خانه‌ها تولید می‌شوند.

گفتنی است طراحی این سیستم‌عامل و ارتباط آن با تجهیزاتی که توسط شرکت نست تولید خواهد شد به‌زودی بازار فناوری‌های حوزه اینترنت اشیاء را با رشد قابل‌توجهی مواجه خواهد کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر