۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۱۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به دشمنی‌های دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران گفت: از این رو لازم است تا مدیران استان سمنان با پدافند غیرعامل آشنا شوند و برگزاری دوره‌های آموزشی با این موضوع ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، عباس پازوکی ظهر چهارشنبه  در کارگاه آموزشی یک‌روزه آشنایی با اصول پدافند غیرعامل به اهمیت آشنایی با پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن به دنبال جنگ‌های کم‌هزینه اما با خسارت بالا برای کشورهای هدف خود و ازجمله ایران اسلامی است.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف باید آمادگی کامل برای رویارویی با برنامه‌ریزی‌های دشمن را در بخش‌های مختلف داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه جدی به ابعاد مختلف پدافند غیرعامل عنوان کرد: کشور ما از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی خود، همواره در معرض تهدیدات جدی دشمن بوده و امروزه نیز در معرض تهدیدات قدرت‌های استکباری در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فضای سایبری و حتی تهدیدات زیستی است.

پازوکی از کاهش شدید قیمت جهانی نفت به‌عنوان یک توطئه آمریکایی-عربی یاد کرد و گفت: کاهش قیمت نفت از 120 دلار به 50 دلار باهدف ضربه زدن به ایران اسلامی برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

وی بر ضرورت شناخت تهدیدات احتمالی و آسیب‌شناسی آنها تاکید و تصریح کرد: باید متناسب با این تهدیدات برنامه‌ریزی و برای آن راهکار داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان مصون سازی از درون را ماحصل رعایت اصول پدافند غیرعامل دانست و افزود: باید در توسعه مناطق شهری و روستایی به جنبه‌های مختلف پدافند غیرعامل توجه جدی داشته باشیم.

پازوکی بابیان اینکه آمریکایی‌ها از سال 2008 با راه‌اندازی 13 مرکز تولید میکروب، فعالیت شوم خود را در این بخش آغاز کردند، گفت: شمار این مراکز در سال 2015 به 450 مرکز تولید میکروب افزایش‌یافته است.

وی از تلاش دنیای استکبار برای شکستن مقاوم ترین لایه‌های دنیای اسلام خبر داد و گفت: دشمن در همین راستا به دنبال شناسایی و تغییر ژن انسان‌های مختلف و ازجمله مقاومت مردم ایران، لبنان و فلسطین است که در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها مقاومت بیشتری می کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به تلاش استکبار برای جنگ‌های نرم و پنهان اشاره کرد و با اذعان به اینکه هزینه‌های ناشی از جنگ رودررو بسیار بالا است، گفت: از همین رو است که دو هزار و 800 کشته حمله بی‌رحمانه صهیونیست‌ها به باریکه غزه برای آمریکایی‌ها بسیار بیشتر از کشته شدن 30 هزار نفر در اثر ویروس ابولا است.

پازوکی بر اهمیت اجرای مباحث پدافند غیرعامل به‌عنوان یک عامل موثر بازدارنده و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های احتمالی دشمن تاکید کرد و گفت: مصون‌سازی جامعه از تهدیدات و آسیب‌های احتمالی در همه بخش‌ها ازجمله ماموریت‌های پدافند غیرعامل است.

پازوکی با اذعان به این‌که نوع تهدیدات دشمن علیه کشورمان تغییر کرده است، تصریح کرد: ما نیز برای دفاع از کشور، باید متناسب با این تغییر رویکرد دشمن، برنامه‌ریزی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر