۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۱۱
سرلشکر صفوی؛
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بیش از 80 هزار موشک های حزب الله لبنان آماده شلیک به حیفا و تل آویو است، گفت: صهیونیست ها برای ما نمی توانند مشکل نظامی ایجاد کنند.
سردار سرلشکرسید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در برنامه امشب نگاه دو به بررسی دستاوردهای سیاسی - نظامی آزادسازی خرمشهر و مهمترین مسائل امنیتی منطقه غرب آسیا و بخصوص خلیج فارس پرداخت، و افزود: ایران قدرتمند است در نتیجه در صورت هرگونه تعرضی با پاسخ شکننده غیر قابل انتظار مواجه خواهند شد.

سرلشکر صفوی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران بسیاری از ظرفیت های قدرتمند نظامی خود را نشان نداده است، ادامه داد: ما به هر متجاوزی پاسخ شکننده و دندان شکنی می دهیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: اگر صهیونیست ها بخواهند غلطی کنند حیفا و تل اویو را با خاک یکسان می کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان این که ایران به کمک دوستان خود این قدرت را دارد که در صورت تجاوز نظامی به کشور، حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کند، خاطر نشان کرد: قدرت ایران فراتر از آن است که آن ها بخواهند با ما گلاویز شوند.

وی با بیان این که آمریکا و متحدانش بیشتر به دنبال فضاسازی هستند، افزود: صهیونیست ها آنقدر ناشی نیستند که جرات حمله به ایران را داشته باشند پس باید اذعان داشت که آن ها از توانمندی ایران مطلع هستند.



**ایران برگ برنده امنیت فرا منطقه ای

سرلشکرسید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: اکنون کشور ما دارای یک حکومت مقتدر از نظر ثبات و نفوذ سیاسی در منطقه است و وزن ژئوپلیتیک ما در منطقه در سطح بالایی قرار دارد به گونه ای که ایران برگ برنده امنیت فرا منطقه ای در جهان است.

صفوی ادامه داد: کشورمان اکنون نقش تعیین کننده ای در منطقه داشته و وزن امنیتی منطقه به شمار می رود به گونه ای که حرف اول و آخر را اکنون ما می زنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چه تفاوتی بین تحریم های زمان جنگ و زمان حال دارد و برای برون رفت از وضع فعلی تحریم ها چه باید کرد، بیان داشت: تحریم ها در زمان جنگ وجود داشته اما اکنون تحریم ها سخت تر از گذشته است که با نفوذ آمریکایی ها نسبت به قبل غیر قابل مقایسه شده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح با اشاره به تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و تلاش برای جلوگیری از تحریم اقلام دارویی و فروش نفت یادآور شد: در زمان جنگ ما می توانستیم دو تا سه میلیون بشکه نفت بفروشیم و گاهی دشمن از سال 65 به بعد با جنگ نفتکش ها قیمت نفت را به زیر 10 دلار رساند و کل درآمد ما از فروش نفت 7 میلیارد دلار بود و مدیریت شجاعانه و انسجام ملی و مدیریت داخلی هوشمندانه باعث پیروزی ملت ایران در ادوار مختلف شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: برای برون رفت از وضع فعلی باید با استفاده از قدرت درون زا و متکی به نخبگان و رهبری عظیم الشان این تحریم ها را پشت سر بگذاریم از همین رو برای مثال در بخش اقتصادی با اعمال فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی می توانیم شرایط را تغییر دهیم و به همین گونه نیز در بخش های علمی با توسعه این رشته و در بخش سیاست داخلی با انسجام آن می توانیم از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان این که این تحریم ها ملت ما را قدرتمندتر از قبل می کند، یادآور شد: اکنون مدیریت داخلی کشور را معتدل می بینیم از همین رو می توانیم همان گونه که سال های نخست جنگ را خردمندانه پشت سر گذاشتیم امروزه نیز می توانیم با رهبری فرزانه و انسجام داخلی این پیچ تاریخی را پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد راه های مواجهه با تروریست خاطر نشان کرد: ریشه تروریست و ناامنی را باید جست و جو کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به حضور آمریکایی ها و لشکرکشی آن ها در سال 2001 و 2003 به افغانستان و عراق گفت: اساس ناامنی منطقه را باید دستگاه های اطلاعاتی و سازمان های جاسوسی بدانیم این در حالی است که برخی از کشورهای کم عقل منطقه از گروه های تروریستی حمایت می کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به منشأ تروریست بیان کرد: منشأ تروریست جبهه متحدی از آمریکا دولت ها و سازمان های اطلاعاتی هستند که با آن ها به صورت هماهنگ عمل می کنند.

وی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری پیرامون آمریکا و برخی از کشورهای جنوبی خلیج فارس اظهار داشت: در سایت پنتاگون نوشته شده است که 25 هزار نیرو در ترکیه و اردن برای حضور در سوریه آموزش می بینند پس باید اذعان داشت که آن ها رسماً اعلام می کنند که از گروه های تروریستی حمایت به عمل می آورند.



**منشأ تروریست قدرت های فرا منطقه ای و آمریکا است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا منشأ تروریست ها را قدرت های فرا منطقه ای و آمریکا دانست و عنوان کرد: آمریکا بحث خاورمیانه جدید را مطرح کرده بود و اکنون نیز به دنبال اهداف راهبردی خود است.

سرلشکر صفوی با بیان این که گروه های تروریستی به دنبال تجزیه کشورهای منطقه هستند افزود: جنگ های نیابتی به نیابت از آمریکا به وجود آمده است به طوری که آن ها به دنبال بالا بردن شعله جنگ افروزی هستند.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی باعث توسعه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه می شوند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که میلیاردها دلار سلاح از سوی آمریکا به عربستان سعودی فروخته شده است، گفت: آن ها در صدد هستند تا با ایجاد ناامنی در منطقه جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: کسانی که مردم بحرین و یمن را سرکوب می کنند در مقابل امنیت رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.

وی با اشاره به این که مردم عراق تحت نظر مرجعیت عالی قدر شیعیان درمقابل تروریستها ایستادگی می کنند، اظهار داشت: در جنگ های اخیر 20 میلیون در سوریه، عراق و افغانستان آواره شدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که 9 میلیون نفر در سوریه نیز آواره شده اند، گفت: در افغانستان نیز 4 میلیون نفر آواره شدند و صدها هزار نفر در اثر این جنگ ها کشته شدند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: امیدوار هستیم مساله عراق هر چه زودتر به سر و سامان برسد تا مردم این کشور روی آرامش و امنیت را ببینند.



**مسائل آینده غیر قابل پیش بینی است

وی با تاکید بر این که مسائل آینده غیر قابل پیش بینی است، افزود: ملت یمن، بحرین، عراق و سوریه محکم ایستاده اند زیرا آن ها به خوبی می دانند تروریست ها، انسان های بی خردی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که مردم اهل سنت عراق غیرتمند هستند، افزود: جنایات داعش بسیار زیاد است و این جنایات غیر قابل تحمل است.

سرلشکر صفوی با اشاره به ساز و کارهای دولتی ادامه داد: دولت های منطقه باید با یکدیگر اتحاد منطقه ای ببندند تا پیمان دفاعی و امنیتی را برای منطقه به وجود آورند.

وی با بیان این که امنیت دسته جمعی خلیج فارس و منطقه باید به وجود آید، اظهار داشت: این پیمان با خروج نیروهای بیگانه صورت می گیرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چگونه می توان هم افزایی در میان کشورهای منطقه به وجود آورد گفت: ملت های منطقه باید به جنگ با تروریست ها بپردازند.

سرلشکر صفوی با اشاره به این که ارتش سوریه بیش از 10 هزار کشته داده است افزود: نقش استفاده از نیروهای مردم در این رابطه بسیار حائز اهمیت است.



**دولت ها و ملت ها باید به جنگ با تروریست ها بپردازند

وی با تاکید بر این که دولت ها با ملت ها باید به جنگ با تروریست ها بپردازند اظهار داشت: در صورتی که رهبران با ملت ها صادق باشند می توانند گروه های تروریستی را نابود کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که مرجعیت تا چه حد در ایجاد هم افزایی در میان مردم نقش دارد گفت: دولت عراق، پارلمان و مرجعیت شیعه این کشور در مقابل تجزیه طلبی ایستاده اند تا از استقلال و تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به این که برخی از گروه های داخلی عراق باید بدانند نزدیک شدن به آمریکا آن ها را با شکست مواجه می کند، گفت: با همه فشارهایی که آمریکایی ها به وجود آوردند باید اذعان داشت که نمی توانند کشورهای منطقه را به سمت تجزیه ببرند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون تنش در منطقه گفت: در طول 24 سال گذشته شاهد ایجاد ناامنی در منطقه از سوی آمریکا به دلیل گسترش پایگاه های نظامی بوده ایم.



**برخی دولت های منطقه بی ریشه هستند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که منطقه خلیج فارس 63 درصد نفت را در اختیار خود دارد، افزود: برخی دولت های منطقه بی ریشه هستند به طوری که حتی 100 سال عمر ندارند.

سرلشکر صفوی با اشاره به این که عربستان در سال 1932 و کویت در سال 1961 به استقلال رسیده است کشورهای همسایه در توهم هستند که ایران دشمن آن ها است.



** رفتار ایران عاقلانه و وحدت آمیز است

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر این که دست وحدت را به همه کشورهای مسلمان دراز می کنیم، اظهار داشت: رفتار ایران عاقلانه و وحدت آمیز است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که رفتار ایران توأم با ایجاد امنیت در منطقه است، خاطر نشان کرد: امیدواریم عقلانیت و قوه عاقله در برخی از کشورها به وجود آید تا آن ها مصلحت و امت اسلامی را به درستی تشخیص دهند.

سرلشکر صفوی با بیان این که ایران هیچ دشمنی با کشورهای منطقه ندارد، گفت: صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه به دنبال تبعیت از آمریکا هستند.



**ملت ها حکومت های خود را بر سر عقل خواهند آورند

وی با اشاره به این که ملت های منطقه می فهمند که رهبرانشان ابزار دست آمریکا هستند، گفت: ملت ها حکومت های خود را بر سر عقل خواهند آورد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که رفتار حکومت ها در رابطه با ملت ها تعیین کننده است، گفت: جمعیت سعودی ها 25 میلیون نفر است به طوری که 5 میلیون آن ها مهاجر هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به این که ملت های منطقه در رشد و فهم بالا به سر می برند، اظهار داشت: آن ها دشمنی را از سوی ایران شاهد نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه های کشورمان را در مقابل رسانه های غربی ضعیف دانست و گفت: باید در شبکه های برون مرزی با زبان های مختلف صدای حقانیت و مظلومیت ملت ایران و ملت های منطقه را به جهانیان برسانیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به این که یکی از ابعاد جنگ نرم رسانه است، گفت: شبکه اطلاع رسانی در اختیار دشمنان قرار دارد پس باید با حمایت دولت رسانه ها را تقویت کرد.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها می خواهند با حمایت از گروه های تروریستی ناامنی را به مرزها بکشانند، افزود: ایران حکومتی قدرتمند است به طوری که جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح خود امنیت خلیج فارس را تضمین می کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که ایران تضمین کننده امنیت ترانزیت است، افزود: آمریکا دارای افکار پلید است.



**زیردریایی های آمریکا را به صورت کامل رصد می کنیم

سرلشکر رحیم صفوی با بیان این که دستگاه های اطلاعاتی ما اشراف اطلاعاتی دارند ادامه داد: ما تمام رفتار بیگانگان را در عراق، سوریه رصد می کنیم. به طوری که زیردریایی های آمریکایی ها را به صورت کامل مورد رصد قرار می دهیم.

وی با تاکید بر این که امنیت منطقه باید توسط واحدهای سیاسی برقرار شود اظهار داشت: آمریکا در اهداف راهبردی خود در یک راستا حرکت می کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که ملت های منطقه به خود آگاهی بالایی دست یافته اند ادامه داد: ایران طرفدار امنیت و وحدت میان ملت ها است.

سرلشکر صفوی با بیان این که آمریکا روزی مجبور خواهد شد تا از منطقه برود گفت: امیدواریم ملت ها بتوانند رهبران خود را بر سر عقل بیاورند.

وی در رابطه با عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، اظهار داشت: رژیم بعث عراق اشغال خرمشهر را به عنوان بزرگ ترین پیروزی خود مطرح کرده بود اما با همت و تلاش نیروهای کشورمان توانستیم خرمشهر را پس بگیریم و روند جنگ را تغییر دهیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: وفاداری ملت در آن زمان با حضور بیش از 2 میلیون بسیجی و 200 هزار شهید و 40 هزار جانباز ثابت شد و امروز نیز ملت ایران با انسجام و اتحاد ملی و حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن با وجود همه مشکلات از کشور و نظام حمایت می کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا بعد از آزاد سازی خرمشهر راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تغییر پیدا کرد گفت: از ابتدا تا انتهای جنگ راهبرد ما دفاعی بود و برای احقاق حقوق ملت ایران و تحمیل اراده سیاسی خود در عراق رفتار کردیم از همین رو موضوع حائز اهمیت این است که استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی ایران یک راهبردی دفاعی و بازدارنده بوده است و اکنون نیز همین گونه خواهد بود و استراتژی هجومی در دکترین نظامی کشورمان وجود ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر