۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۰۰
درخواست شرکت‌های فناوری از اوباما:
شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا از اوباما خواستند که با رمزگذاری داده‌ها مخالفت نکند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، برخی شرکت‌های بزرگ فناوری، سازمان‌های مدافع حقوق مدنی و متخصصان امنیتی در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواستار مخالفت وی با قوانین ضدرمزگذاری داده‌های کاربران شدند. 

مدیران شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیس بوک، اپل و مایکروسافت در این نامه در مورد پیامدهای ناخواسته سیاست‌های منجر به تضعیف فناوری‌های رمزگذاری وضع هشدار داده‌اند.
 
در بخشی از این نامه چنین آمده است: ما هرگونه پیشنهاد به شرکت‌های آمریکایی برای تضعیف عمدی امنیت محصولات‌مان را رد می‌کنیم و از کاخ سفید می‌خواهیم به جای این کار بر سیاست‌گذاری‌هایی متمرکز شود که به جای کاهش استفاده گسترده از فناوری‌های قدرتمند رمزگذاری موجب افزایش این کار شود.

در دو سال اخیر و به‌خصوص پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد همکاری شرکت‌های فناوری آمریکا با کاخ سفید برای جاسوسی از کاربران اینترنت و تلفن همراه، این شرکت‌ها که اعتبار و درآمد خود را در خطر دیده‌اند، تلاش کرده‌اند تا فناوری‌های رمزگذاری اطلاعات را بر روی تولیداتشان تقویت کنند تا حریم شخصی کاربران در برابر جاسوسی‌های دولتی محفوظ بماند. 

در همین راستا شرکت اپل مدعی است داده‌های کاربران آیفون ۶ را به گونه‌ای رمزگذاری می‌کند که به‌جز خود کاربر گوشی، هیچ‌ فردی و از جمله اپل نمی‌تواند به این داده‌ها دسترسی یابد؛ اما اقداماتی از این دست با اعتراض اف بی آی و آژانس امنیت ملی آمریکا مواجه شده که می‌گویند نتیجه این کار به خطر افتادن امنیت ملی آمریکاست، زیرا تروریست‌ها، جاسوسان خارجی، هکرها و جانیان هم می‌توانند از فناوری‌های یادشده سوءاستفاده کنند. 

کاخ سفید فعلاً در حال بررسی موضوع است، اما ممکن است از وضع قوانینی حمایت کند که بر اساس آن شرکت‌های فناوری مجبور به استفاده از شیوه‌های خاصی از رمزگذاری اطلاعات شوند که توسط پلیس و نهادهای جاسوسی ایالات متحده قابل رمزگشایی باشد. 

شرکت‌های فناوری این روش را خطرناک دانسته و معتقدند اگر قرار باشد شیوه‌های رمزگذاری داده‌ها به‌طور عمدی دچار نقاط ضعف و ابزاری برای نفوذ باشند، علاوه بر مأموران دولتی هر کسی می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند و لذا این روش هم به نتیجه نمی‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر