۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۳۹۹۷
لاوروف:
'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت، مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران نتایج قابل توجهی به همراه داشته است.
به گزارش شبکه خبری 'روسیه24'، لاوروف امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) افزود: پیشرفت های به دست آمده در مذاکرات هسته ای ایران، اهمیت و کارایی تلاش های جمعی در عرصه بین المللی را نشان داد.

وی با اشاره به نقش روسیه در مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 و ابتکارات پیشنهادی این کشور برای ثمربخش بودن مذاکرات هسته ای، گفت زمینه برای کسب توافق جامع مورد قبول همه طرف های مساله هسته ای فراهم شده است.

لاوروف ادامه داد: هدف اصلی این است که اجازه ندهیم وضع برنامه هسته ای، دوباره به حالت قبلی و پیش از مذاکرات برگردد.

ایران و گروه 1+5 طی ماههای اخیر چند دور مذاکرات فشرده انجام داده اند که در فروردین ماه به کسب تفاهم هسته ای منجر شد و این گفت وگوها برای کسب توافق جامع هسته ای تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.

لاوروف همچنین با اشاره به تلاش های جمعی در عرصه بین المللی برای امحای سلاح های شیمیایی سوریه، آن را نمونه دیگری از موفقیت این گونه تلاش ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر مشارکت روسیه در حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مسایل خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: روسیه برای میزبانی دور دیگری از رایزنی های سوری میان دولت این کشور و گروه های مخالف آن آمادگی دارد.

لاوروف در مورد مبارزه با تروریسم گفت که روسیه بر مبارزه بی امان با گروه های تروریستی به ویژه داعش بدون استانداردهای دوگانه تاکید دارد و اقدامات در این زمینه، باید تحت نظارت سازمان ملل انجام گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با تاکید بر گسترش همکاری های کشورش در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس، یادآوری کرد: در ماههای آینده روسیه میزبان اجلاس سران گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای خواهد بود و ما از توسعه همکاری ها در چارچوب این تشکیلات منطقه ای استقبال می کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر