۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۹۶
ایران هلث هجدهم؛
هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با دستاوردهایی در حوزه سلامت ایرانیان با ارایه تجهیزات مصرفی و پیشرفته پزشکی با استفاده از فناوری های روز عصر سه شنبه به کار خود پایان داد.
شرکت های فعال ایرانی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در زمان برگزاری نمایشگاه ایران هلث توانستند محصولات خود را که طبق آخرین استانداردهای جهانی ساخته و عرضه می شود، به نمایش بگذارند.

انواع دستگاه های ضدعفونی کننده ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی، تجهیزات اتاق عمل، انواع تشک ها و تخت های بیمارستانی، میز و صندلی های پزشکی و صنایع بیمارستانی، همچنین دستگاه های امحاء زباله های بیمارستانی، بخشی از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ارائه شده در نمایشگاه ایران هلث بود که مورد توجه بسیاری از شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.

بسیاری از محصولات ارایه شده چندین بار در نمایشگاه های مختلف عرضه و در معرض دید قرارداده شده است .

از میان دستاوردهای ارایه شده بسیاری از آن ها ، محصولات مصرفی در حوزه پزشکی و سلامت با بهره گیری از فناوری نانو بود که به طور مثال جوراب ضد خستگی و ضد واریس یکی از آن ها است .

***جوراب ضد خستگی و ضد واریس

جوراب تولیدی این شرکت ایرانی ( شرکت ورنا) به گونه ای طراحی شده است که فشار تدریجی لازم را برای تضمین گردش صحیح خون در سیاهرگ های پا فراهم می کند.

این جوراب با ایجاد فشار تقریبی بین 22-18 میلی متر جیوه به عنوان جورابی عمومی و قابل جایگزینی با جوراب های معمولی جهت استفاده برای افرادی که به مدت طولانی می ایستند یا به مدت طولانی می نشینند است.

این جوراب دارای خاصیت جلوگیری کننده از حرکت لخته خون در بدن ، ایجاد واریس ، خستگی و تورم پاها است علاوه بر این ، این جوراب از الیاف نانو بافته شده و دارای خاصیت آنتی باکتریال است.



*** ماسک نانو

ماسک نانو تولیدی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران سها با ضخامت 2 میکرونی با بالاترین کارایی 98 درصدی، کار پایش ذرات و باکتریایی را به داخل سیستم تنفس انجام می دهد

این ماسک دارای قابلیت جذب 99 درصدی ذرات زیر میکرون و نیز جذب انواع ویروس ، باکتری و قارچ را با استفاده از فناوری نانو دارد.



در این نمایشگاه عنوان تخت های بیمارستانی مورد استفاده در بخش آی سی یو ، بخش زایمان ، دیالیز، کودکان ، صندلی دندانپزشکی ، صندلی همراه از سوی چندین شرکت تولید کنند ه تجهیزات پزشکی در زمینه تخت بیمارستانی نیز به نمایش گذاشته شده بود.

همچنین پماد ضد سوختگی ، ژل های شستشو ، داروهای ضد افسردگی ، دارای مخصوص بیماران دیابتی ، داروهای مهارکننده قوی اسید معده ساخت شرکت های ایرانی نیز ارایه شد.

براساس گزارش ارائه شده از مسوولان این نمایشگاه امسال بیش از 500 شرکت داخلی محصولات خود را برای معرفی دستاوردهای ایران در حوزه سلامت و پزشکی ارایه کردند.

نمایشگاه ایران هلث از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران دایر بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر