۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۸۹
اخیراً مرکزی با عنوان مرکز نوآوری امنیت سایبر (Cybersecurity Innovation Center)، در جریان اجلاس بخارست در رومانی افتتاح شد.

معاون وزیر بازرگانی آمریکا، بروس آندروز (Bruce Andrews)، گفت: «این مرکز برای مشارکت میان بخش دولتی و خصوصی است که اقداماتی نظیر آموزش کارمندان، آزمایش فناوری‌های جدید و شبیه‌سازی حملات سایبری و تبادل نظرات میان رهبران شرکت‌ها، نمایندگان مقامات و متخصصین سایبری غیرنظامی را انجام می‌دهد. قسمتی از بودجه این مرکز توسط سازمان تجارت و توسعه آمریکا (US TDA) و شرکت آمریکایی امنیت رایانه فدلیس سایبر سکیوریتی (Fedelis Cybersecurity) تأمین می‌شود. این مرکز جدید نشان می‌دهد که چگونه نمایندگان شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند به‌طور مؤثر در زمینه سایبری همکاری و با حملات سایبری مبارزه کنند.» مرکز پاسخگویی به حوادث سایبری رومانی (CERT-RO)، برای بهبود همکاری‌های لازم میان بخش دولتی و خصوصی و همکاری با کشورها و شرکت‌های بزرگ این مرکز را به‌عنوان یک طرح آزمایشی ایجاد کرده است. این مرکز جدید در مقابل سیاست‌های امنیت سایبر پشت پرده در سطح منطقه و ملی ایجاد شده است. معاون وزیر بازرگانی آمریکا و نخست‌وزیر رومانی این مرکز را افتتاح کردند. برخی از توانایی‌های اصلی این مرکز جدید عبارت‌اند از:
ایجاد نوآوری‌ها و کمک در امنیت سایبر
ایجاد همکاری میان مقامات دولتی، نظامی، بخش خصوصی و مؤسسات آموزشی
ایجاد تسهیلات برای ارزیابی راه‌حل‌های مربوط به فناوری برای مقابله با حوادث سایبری

مرکز نوآوری‌های امنیت سایبر بر روی حل مشکلات امنیت سایبر روزمره دنیا تمرکز خواهد کرد. همچنین در پی این است که فضای کاری دانش‌بنیانی را در کنار فعالیت‌های گروه‌های پاسخگویی به حوادث سایبری ایجاد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر