۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۸۰
سردار جلالی اعلام کرد:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در حایشه نشست تخصصی مدیران کل پدافند غیرعامل کشور بابلسر در جمع خبرنگاران گفت: استانداردها و تحولاتی که در گذشته وجود داشت در حال حاضر منسوخ شده و باید تبدیل به روز شوند.

سردار غلامرضا جلالی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی مدیران کل پدافند غیرعامل کشور در سالن همایش مجتمع کوثر بابلسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ما در چهار حوزه کلان زیربنایی، زیرساختی، عمرانی و طرحهای شهری و استانی است، گفت: در این طرحها استانداردهای فنی و تبدیل به روز آیین نامه های فنی نقش اساسی دارند یعنی استانداردها و تحولاتی که در گذشته وجود داشت و در حال حاضر به نوعی منسوخ شده است باید تبدیل و به روز شوند.

جلالی بر آموزش مشاوران شرکت، آموزش مسئولان و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: مهندسان ما نیز به عنوان مهندسان حقیقی باید اثرات تهدید و نقش آن را در کشور مطالعه و بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در یک سیاست کلی پدافند تخصصی در تمام حوزه ها را به عنوان رویکرد اصلی انتخاب کردیم، بیان کرد: یکی از رویکرد اصلی ما توسعه در شهرهاست چون جمعیت عمده و بزرگ کشور در شهر سکونت دارند و تهدیداتی متوجه مردم بوده که باید در مدل شهرسازی و زیرساختی شهری مورد توجه قرار گیرد.

جلالی خاطرنشان کرد: شهرها باید قدرت تخلیه و جابجایی جمعیت را داشته باشند تا اگر حادثه ای متوجه شهرها شد بتوانند از جمعیت خود محافظت کنند.

وی گفت: همچنین زیرساختهای شهری مثل متروها، پل هاو...باید با نظارت پدافند غیرعامل باشد تا اگر حادثه ای رخ داد پایداری آن حفظ شود و این مهم ترین اولویت ما است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور موضوعات مربوط به فعالیت سایبری را دومین رویکرد مهم پدافند غیرعامل دانست و اذعان داشت: چون زیرساختهای زیادی از کشور به عنوان توسعه در فضای سایبری قرار می گیرند که برای کشور الزام آور است باید ضمن توجه و بهره برداری از فرصت های فضای سایبر مراقبت کنیم و این طور نباشد که فقط برای بهره برداری از فرصت ها درگیر تحلیل شویم بلکه با مراقبت در صورت تحلیل بتوانیم از کشور خود محافظت کنیم.

جلالی پدافند زیستی را سومین اولویت پدافند غیرعامل دانست و گفت: این عامل در شش حوزه انسان، دام، گیاه، آب و محیط و خاک شکل می گیرد و تهدیدات انسان‌ساخت حوزه زیست را دنبال می کند یعنی تهدیداتی که در حوزه دشمن شکل می گیرد و دنبال می شود.

وی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم در حوزه غذا، انسان و دام تهدیدات انسان سازی شکل می گیرد که باید قابلیت مقابله با این تهدیدات در کشور توسعه یابد و فرودگاه های بین المللی نیز  قابلیت تشخیص و کنترل بیماری های واگیرداری که از کشور های دیگر می آیند داشته باشند و با قدرت تشخیص، شناسایی و با قرنطینه اجازه ورود به کشور را ندهند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه استان مازندران نقش اصلی در تامین موادغذایی کشاورزی و دامی کشور دارد، بیان کرد: یکی از مهم ترین کارکردهای استان مازندران در تولیدات دامی در سه حوزه گوشت سفید، دریایی شیلات و دام فعال است و جزو رتبه برتر کشور است که نیاز است تهدیدات این حوزه را شناسایی و با کنترل و مدیریت اجازه آسیب به این حوزه را ندهیم.

جلالی با بیان اینکه حفاظت از جان مردم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد:  تلاش داریم در استانها قابلیت حفاظت از جان مردم را در قالب های مختلف ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مرغ لاین شهرستان بابل در تولید کشور اذعان داشت: در دولت گذشته به علت توجه نکردن به مشکلات این واحد دامی، به مرحله انقراض رفت که با پیگیری های ما در دولت تدبیر و امید حاضر به هر نوع حمایتی که موجب تقویت این واحد تولیدی شود هستیم.

رئیس پدافند غیرعامل کشور همچنین با تاکید به اینکه داروها، واکسن ها و سمومی که برای دامها می آید نیاز به دقت بالا و نمونه گیری آزمایشگاه ها دارد، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شاهد ورود استفاده از واکسن های مسموم در قروین و کرج بودیم که موجب تلفات مرغ تخم گذار شد و موجب خسارت زیادی شد.

جلالی تصریح کرد: باید فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور نهادینه شده و در بحث تولید دارو به خودکفایی برسیم چون ممکن است رقبای خارجی بخواهند با ورود داروهای مسموم به تولیدات ما آسیب برسانند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر