۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۷۰۲
اولین جلسه کمیته اجرایی همایش ملی انرژی با حضور کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه انرژی و به ریاست مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان برگزار گردید.

مدیر کل پدافند غیرعامل ضمن اعلام برگزاری همایش ملی مدیریت تأمین پایدار امنیت انرژی با تأکید بر ظرفیت استان در دی ماه سال جاری، اهداف برگزاری این همایش را حفاظت و صیانت از مخازن و ذخایر انرژی و همچنین استفاده از مقوله انرژی در ایجاد امنیت پایدار در کشور بیان و خواستار مشارکت همه دستگاه های مرتبط با حوزه انرژی استان درجهت هرچه پربارتر برگزار شدن این همایش ملی شد.

حری ضمن برشمردن مزیتهای استان در حوزه انرژی، استان خوزستان را قطب انرژی کشور دانست و خواستار توجه ویژه فعالان و سیاست گذاران حوزه انرژی کشور به این استان شد.

وی ضمن برشمردن برخی از تجربیان وزارتخانه های نفت و نیرو در دوران دفاع مقدس در زمینه ایجاد امنیت برای انتقال انرژی در کشور خواستار ثبت و مستند شدن این تجربیات ارزنده شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان رویکرد اصلی این همایش را نگاه تخصصی به بحث امنیت انرژی و تولید علم و دانش در این حوزه دانست وبرخی از مهمترین محورهای این همایش ملی را، مدیریت انرژی از نظر حامل های انرژی و تنوع منابع جایگزین با رویکرد پدافند غیرعامل، امنیت انرژی و امنیت ملی، دیپلماسی انرژی ایران و فرصت ها و چالش ها، ایمن سازی زیرساخت های انرژی استان بیان کرد و افزود: حوزه انرژی یک فرصت است و باید از آن در راستای ایجاد و توسعه امنیت پایدار در سطوح ملی و بین المللی استفاده کرد.

همچنین کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری این همایش در استان، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری بهتر این همایش بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر