۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۶۵
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پدافند غیرعامل استان رتبه برتر کشور را در سال گذشته کسب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، محمود مؤمن‌نسب ظهر یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل بیان کرد: شورای پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تشکیل خوب جلسات این شورا در سال گذشته، رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:‌ در سال قبل 43 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف در خصوص پدافند غیرعامل تشکیل و نکات لازم آموزش داده شد که استان از این لحاظ هم مقام برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 80 درصد برنامه‌ها و مصوبات سال گذشته عملیاتی شد، گفت: 40 برنامه و مصوبه برای دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان در سال‌جاری پیش‌بینی شده که انتظار داریم این برنامه‌های بیش از گذشته مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه توجه به پدافند غیرعامل مورد تأکید واقع شده، افزود: دستگاه‌های مختلف در طرح‌ها و پروژه‌های خود پیوست پدافند غیرعامل را لحاظ کنند.

مؤمن‌نسب تصریح کرد: توجه به پدافند غیرعامل در مسائل حفاظتی، امنیت عمومی، حفاظتی و زیربنایی مورد توجه قرار گیرد که توجه به این امر مهم موجب کاهش آسیب‌پذیری در استان می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ضروری است با توجه به شرایط ویژه کشور ضوابط طرح‌های پدافند غیرعامل در طرح‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی به برگزاری 17 رزمایش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: باید رزمایش‌ها و مانورهای ستادی و عملیاتی کاربردی، راهبردی، نتیجه‌محور و نزدیک به واقیعت باشد.

این مسئول بیان کرد: سیاست‌گذاری، نظارت، آینده‌نگری، آینده‌پژوهی از سیاست‌های پدافند غیرعامل است که باید این سیاست‌گذاری به صورت دقیق به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مؤمن‌نسب به کارگروه یازده‌گانه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های عضو این کارگروه مانند کارگروه آب و انرژی و کارگروه پشتیبانی و امور شهری بیش از 80 درصد برنامه‌های خود را عملیاتی کنند و سایر دستگاه‌ها تلاش خود را برای انجام برنامه‌های محوله انجام دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر