۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۵۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: برای حفظ و نگه‌داری نیروگاه اتمی و واکنش سریع در برابر هر گونه تهدید قرارگاه پرتوی در استان بوشهر تشکیل شده است.
نعمت‌الله سبحانی در نشست با اعضای شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه پدافند غیرعامل از صدر اسلام تاکنون مطرح است بیان کرد: در جنگ خندق حضرت علی(ع) با حفر خندق دور شهر مدینه پدافند غیرعامل را ایجاد کردند.
 
وی، اثرات قابل توجه پدافند غیرعامل را در عرصه‌های مختلف بحرانی مهم دانست و گفت:  برای کاهش خسارات و تلفات باید همه مردم آمادگی لازم در این عرصه داشته باشند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر جنگ، زلزله، سیل، طوفان و حوادث غیرمترقبه را بحران دانست و گفت: باید در مقابل این بحران‌ها آموزش‌های لازم ارائه شود.
 
سبحانی، با بیان اینکه استان بوشهر مهم‌ترین وحیاتی‌ترین  منطقه در کشور است تاکید کرد: باید زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر با توجه به وجود تاسیسات مهم در حوزه‌های گوناگون و امکان بروز بحران‌ها افزایش یابد.
 
وی، با بیان اینکه قرارگاه پرتوی در استان بوشهر تشکیل شده است افزود: این قرارگاه نقش مهم و موثری درحفظ و نگه‌داری نیروگاه اتمی و واکنش سریع در برابر هر گونه تهدید دارد.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهربا تاکید بر تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان گفت: با مطالعه این طرح زیرساخت‌های لازم رصد و کنترل می‌شود.
 
سبحانی از راه‌اندازی قرارگاه شیمی خبرداد و گفت: برای مبارزه با تهدیدات و آلودگی‌های زیست محیطی قرارگاه شیمی در پدافند غیرعامل استان بوشهر تشکیل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل آسیب پذیری را در جامعه کاهش می‌دهد گفت: پدافند غیرعامل آستانه تحمل مردم را تقویت و مدیریت بحران را آسان می‌کند.
 
سبحانی تاکید کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر نظامی است که در زمان بحران به کشور کمک می کند تا استوار بماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر