۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۵۳
سبحانی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: مسئولان پدافند غیر عامل مهمترین مسئولیت را در قبال حفظ مال و جان مردم و کنترل و مدیریت بحران دارند.
نعمت‌الله سبحانی در نشست برنامه ریزی هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه پدافند غیرعامل اساس و زیربنای حیاتی و اجتناب ناپذیر زندگی همه انسانهاست گفت: توجه به پدافند غیرعامل یعنی رعایت سلسله قانون و قاعده زندگی و اهمیت دادن به زندگی بدون مخاطره است.

وی با بیان اینکه مسئولان پدافند غیر عامل مهمترین مسئولیت را در قبال حفظ مال و جان مردم  دارند تصریح کرد: اگر از این وظیفه مهم غافل بمانیم در زمان تهدید و بحران دچار سردرگمی و آسیب می‌شویم و کنترل و مدیریت بحران را از دست می‌دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهربا تاکید بر افزایش پایداری ملی افزود: ما باید عمق نگاهمان، برنامه‌ها و سیاست‌هایمان و در نهایت عمل‌مان بگونه‌ای باشد که حاصل آن امنیت، آرامش و پایداری ملی در جامعه باشد.

سبحانی با تاکید بر آموزش شیوه‌های پدافند غیرعامل برای اجرایی کردن در زندگی خاطر نشان کرد: باید شیوه‌های علمی و عملی پدافند غیرعامل را بعنوان درسی از کتاب زندگی بخوبی بیاموزیم و آن را در جامعه پیاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز دنیا بر روی ریل بی اعتمادی ،تحریم ،تهدید ، خشونت و بر مدار جنگ حرکت می کند و کشور اسلامی ایران که در سیر متلاطم تاریخ همواره مورد خشم و نفرت جهان خواران قرار گرفته است باید بیش از هر کشوری ساختار دفاع ملی، نظامی و غیرنظامی خود را آنچنان سازماندهی و آرایش نماید که هیچ قدرتی جرات تهدید و تهاجم را نداشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر یادآور شد: زیرساخت های کشور باید محکم، ایمن و آسیب ناپذیر در مقابل تهدیدها و بلایای طبیعی باشد ،لذا وظیفه همه مسئولان این است که همزمان کار فرهنگ سازی و کار عملی را با هم انجام دهیم تا این مقوله مهم که خواست مقام معظم رهبری است تحقق پیدا کند.

سبحانی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: با توجه به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل در همه اقشار جامعه به ویژه خانواده ها ، به آموزش و پرورش ابلاغ کرده ایم که « نقش دانش آموزان و اولیا در پدافند غیرعامل و پایداری ملی » را بعنوان موضوع انشاء همه دانش آموزان استان در مقاطع مختلف قرار دهد.

وی در پایان سایت دفاع ملی را بعنوان پایگاه اطلاع رسانی اداره کل پدافند غیرعامل استان معرفی نمود و افزود این سایت در هفته پدافند غیرعامل بطور رسمی راه اندازی و در فضای مجازی قرار خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر