۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۴۷
طوفان شدید شن شعاع دید در زاهدان و جاده بم را به کمتر از ۱۰ متر رساند.

احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی امروز یکشنبه به سبب وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی،هرمزگان، بخش‌هایی از کرمان گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته وی،  طی روز دوشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس ابرناکی و بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ می دهد که روز سه شنبه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات مرکزی وجنوبی زاگرس، مرکز و دامنه های جنوبی البرز و بخشهایی از شرق کشور این شرایط را خواهند داشت.

وظیفه اظهار داشت:  خلیج فارس با توجه به وزش باد شدید امروز یکشنبه مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا آسمان پایتخت صاف و گاهی همراه با وزش باد است.  کمینه و بیشینه دمای تهران فردا با ۴ درجه افزایش نسبت به امروز به  ۱۴ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

لازم به ذکر است بر اثر وزش توفان از شرق استان کرمان و بخش های شمالی، مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان شعاع دید اکنون در زاهدان به کمتر از ۱۰ متر رسیده است.

بر اثر کاهش شعاع دید، پلیس راه شمال استان از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز تا اطلاع ثانوی محور ارتباطی زاهدان به بم را برای حفظ سلامت رانندگان مسدود کرده است.

اکنون نیز به سبب وزش طوفان شن ذرات گرد و غبار بسیاری در هوا قابل مشاهده است که این امر مشکلات تنفسی را برای مردم ایجاد کرده است.

همچنین وزش شدید باد، قطع برق پنج ساعته در هسته مرکزی زاهدان را در پی داشت که این امر موجب اختلال در ارائه خدمات بانک ها و دستگاه های دولتی به مردم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر