۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۲۸
استاندار قم:
استاندار قم رعایت اصول پدافند غیرعامل را جزء اولویت‌های اساسی در طرح‌های عمرانی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به توجه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور به ‌استان قم اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه رعایت موارد پدافند غیرعامل می‌توان به نتایج موثر دست یافت.

وی با تأکید بر سفارشات ویژه رهبر معظم انقلاب در توجه ویژه نیروهای مسلح به مسائل پدافند غیرعامل ادامه داد: مأموریت اصلی نیروهای مسلح که برقراری امنیت ملی در سراسر کشور است در سایه رعایت اصول پدافند غیرعامل در ساختار این نیروها به دست می‌آید.

صالحی‌منش آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرای پدافند غیرعامل در استان را امری ضروری قلمداد نمود و تصریح کرد: آموزش‌های کاربردی به دستگاه‌های اجرایی سهم مهمی در مواجهه با بحران‌های اجتماعی و ایجاد فضایی امن در جامعه دارد.

استاندار قم وضعیت راه‌های منتهی به استان قم و حجم بالای تردد در این مسیرها را مورد توجه قرار داد واضافه کرد: محدوده شهری و حتی مسیرهای دسترسی به مناطق مهم و پر جمعیت استان نیز نیازمند عزم جدی در بروزرسانی موارد امنیتی و پدافند غیرعامل است.

وی توجه به مسائل بهداشت و درمان و نیز مباحث جنبی صنایع را خاطر نشان نمود و افزود: در مورد هر پروژه و طرحی که در استان تعریف می‌شود باید رعایت اصول پدافند غیرعامل در آن‌ها جزء اولویت‌های اساسی باشد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان قم با تأکید بر اهمیت مسائل آب و حامل‌های انرژی در استان قم ادامه داد: مباحث انرژی از منظر مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف و نیز موارد حفظ و نگهداری و حمل و نقل با مسائل پدافند غیرعامل ارتباط تنگاتنگی دارد و در اجرای این مسائل باید دقت لازم صورت گیرد.

در ابتدای این جلسه نیز روسای کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل به ارائه گزارش‌هایی مبنی بر اجرای موارد پدافند غیرعامل در حوزه‌های خود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر