۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۹۹
پنتاگون سعی دارد با ایجاد دفتری در دره سیلیکون، روابط با غول‌های عرصه تکنولوژی را بهبود داده و امنیت سایبری را به بهترین نحو ارتقا بخشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، پنتاگون در پی ترمیم روابط دولت آمریکا با شرکت‌های حوزه تکنولوژی است که با افشاگری‌های اسنودن درباره جاسوسی‌های آنلاین به سردی گراییده است. وزیر دفاع آمریکا به همین منظور به دره سیلیکون سفر کرده است. 

اشتون کارتر٬ وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه بیست و دوم آوریل 2015 راهی سفری سه روزه به دره سیلیکون در جنوب شرقی سانفرانسیسکو، قرارگاه دفاتر مرکزی شرکت‌های غول‌آسای حوزه تکنولوژی نظیر گوگل و فیس‌بوک شد. 

صدور چندین اطلاعیه از جمله اطلاعیه‌ای درباره راه‌اندازی دفتری در دره سیلیکون برای تمرکز بیشتر بر تکنولوژی‌های جدید و در حال ظهور و ایجاد رابطه آنها با پنتاگون از جمله برنامه‌های این سفر سه روزه بوده است.

کارتر درباره ایجاد این نهاد جدید در دولت آمریکا برای ارتقای امنیت سایبری گفت: ما دیگر در عصری زندگی نمی‌کنیم که همه تکنولوژی‌های مهم مرتبط با مقوله امنیت ملی از پنتاگون بیرون می‌آمدند و آن روزها گذشته است. 

سفر کارتر به مقر دفاتر مرکزی کمپانی‌های تراز اول تکنولوژی نمونه‌ای از تلاش‌های دولت آمریکا برای هموار کردن رابطه با کمپانی‌های تکنولوژی خصوصاً پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن٬ همکار سابق آژانس امنیت ملی است که پرده از شنود و جاسوسی دولت آمریکا در سطح جهان برداشت. 

کارتر نیز در صحبت‌های خود اشاره داشت که در پی افشاگری‌های اسنودن، بخشی از کارش این خواهد بود که به نوآوران عرصه تکنولوژی ثابت کند که آنها «ارزش‌ها و منافع مشترکی» دارند. 

وی همچنین تصریح کرد که برای فعالان عرصه تکنولوژی خصوصاً پس از اقدامات اسنودن، ابهامات و بدبینی‌ها و شک‌هایی وجود دارد. ظن و بدبینی کمپانی‌های تکنولوژی آمریکا نظیر مایکروسافت٬ گوگل یا فیس‌بوک که همواره روابط نه‌چندان راحتی با دولت آمریکا و آژانس‌های امنیتی داشته‌اند، بیشتر شده است. این شرکت‌ها معمولاً شانه‌به‌شانه مشتریان خود از حق حریم شخصی‌ در برابر خواست دولت برای نظارت و دسترسی به اطلاعات دفاع کرده‌اند. 

وی بخشی از چالش‌های پیش‌روی خود را  چگونگی جذب و استخدام نیروهای جوان دانستک ه مستلزم فراهم کردن شرایطی جذاب و جوا‌ن‌پسند در پنتاگون برای جوانان حرفه‌ای و نوآور است و اظهار داشت که در جهان امروزی باید این ویژگی‌ها را داشته باشید و افزود: ما نیز می‌خواهیم که مأموریت‌مان برای مردم هیجان‌انگیز باشد. 

دیدار کارتر دو ماه پس از آن صورت گرفته که باراک اوباما از کالیفرنیا دیدار و از مدیران کمپانی‌ها درخواست کرده بود تا همکاری نزدیک‌تری در مقابل هکرها از خود نشان دهند. او این درخواست را پس از حملات هکری گسترده به سونی انجام داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر