۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۹۰
پایگاه تحلیلی «آی اچ اس» مدعی شد
یک پایگاه تحلیلی امور دفاعی مدعی شد که حزب‌الله لبنان برای پرواز پهپادهای خود یک باند فرودگاه در نزدیکی مرز سوریه در بین سالهای فوریه ۲۰۱۳ و ژوئن ۲۰۱۴ به وجود آورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، پایگاه تحلیلی امور دفاعی «آی‌اچ‌اس جینز» (IHS Jane's) در گزارشی مدعی شد که حزب‌الله لبنان برای پرواز پهپادهای خود در نبرد با تروریست‌های فعال در سوریه، از باندی در شمال دره بقاع استفاده می‌کند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز»، این پایگاه تحلیلی امور دفاعی می‌گوید که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حزب‌الله برای هواپیماهای بدون سرنشین خود یک باند فرودگاه در «لبنان» واقع در 10 مایلی از مرز سوریه ساخته است.

این پایگاه تحلیلی ادامه داد که این تصاویر که بر روی «گوگل ارث» موجود است نشان می‌دهد که این باندفرودگاه در بین فوریه 2013 و ژوئن 2014 ایجاد شده است.

طبق این گزارش، منابع حزب‌الله تأیید کرده‌اند که از یک هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از عملیات‌ علیه نیروهای تروریست در سوریه به ویژه در منطقه کوهستانی «قلمون» در شرق لبنان استفاده می‌کنند.

پایگاه «آی اچ اس» مدعی شده است که حزب‌الله احتمالاً در این باندفرودگاه از هواپیماهای ایرانی «ابابیل 3» یا «شاهد 129» استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است که این باندفرودگاه در یک منطقه دورافتاده و کم‌جمعیت واقع در ۱۰ کیلومتری جنوب منطقه «هرمل» و ۱۸ کیلومتری غرب مرز سوریه قرار گرفته است و در بین روزهای ۲۷ فوریه ۲۰۱۳ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ ساخته شده است.

این پایگاه تحلیلی امور دفاعی می‌افزاید، این فرودگاه شامل یک باند ناهموار با طول ۶۷۰ متر و عرض ۲۰ متر می‌شود. مواد لازم برای ساخت انتهای شمالی باند فرودگاه از یک معدن در آن نزدیکی بیرون آورده شده است. این باند در بالای یک باند کوتاهتر که از سال ۲۰۱۰ وجود داشته، ساخته شده است.

طبق این گزارش، کوتاه بودن طول این باندفرودگاه نشان می‌دهد که این باند قرار نیست برای قاچاق محموله‌های سلاح از سوریه یا ایران مورد استفاده قرار گیرد زیرا این باند تقریباً برای انتقال هواپیماهای این دو کشور بسیار کوتاه است.

این گزارش مدعی شد، یک آنتی بر روی یک تپه‌ای در ۴۳۰ متری جنوب باند فرودگاه مذکور قرار داده شده است که به یک سکو متصل شده است. در حالیکه بسیار شبیه یک برج استاندارد تلفن همراه لبنان است اما احتمالاً برای گسترش برد ایستگاه کنترل زمینی هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر