۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۳۷۸
فرمانده ارشد ارتش شمالشرق کشور:
فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور گفت: روند احداث خط دوم قطارشهری الگوی مناسبی در رعایت پدافند غیرعامل است.
امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی در بازدید از خط دوم قطار شهری مشهد افزود : پدافند غیرعامل از اصول مهم نظامی است که به بهترین نحو در جریان روند احداث خط دوم قطارشهری رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط دوم قطارشهری مشهد از سال 1390 آغاز شده و قرار بود سال 92 به بهره برداری برسید ، تصریح کرد : پیشرفت فیزیکی این خط در سال 92 فقط 14 درصد بود.

امیر جهانشاهی ادامه داد : با روی کارآمدن مدیریت جدید شهری از سال گذشته روند ساخت این خط سرعت گرفت و هم اکنون این خط از 45 درصد پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر این خط علیرغم وجود مشکلات مالی ، افزود : بازدید مهندسین ارتش از خط دوم قطار شهری، تجربه بسیار خوب در حوزه سرعت بخشیدن به ساخت و سازها در شرایط مختلف است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به طور کامل و دقیق در رزم، آفند، پدافند و ساخت پادگان ها رعایت شود، افزود : تیرماه سال١٣٩٠، کار انتقال لشکر٧٧ پیروز خراسان به محل پادگان جدید، آغاز شده است.

جهانشاهی با بیان اینکه تا کنون حدود دو هزار میلیارد ریال برای ساخت پادگان جدید جهت جابجایی گردان های ارتش هزینه شده است ، تصریح کرد : برای ساخت هر گردان بیش از 200 میلیارد ریال هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در جریان این بازدید اظهار کرد : هزینه احداث هر کیلومتر ازخطوط قطارشهری مشهد بیش از هزار و 600 میلیارد ریال است.

کیانوش کیامرز افزود: عملیات حفاری مسیر 14 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده که تاکنون بیش از 12.5 کیلومتر آن حفر شده است.

وی با بیان اینکه 13 ایستگاه در مسیر این خط تعبیه شده است ، گفت : عمق ایستگاه های این خط بین 15 تا 30 متر زیر زمین است.

کیامرز با اشاره به بالاآمدگی آب در بسیاری از ایستگاه ها ، افزود : این معضل با جمع آوری و انتقال آب توسط پمپ های مخصوص به کانال جمع آوری آب های سطحی رفع شده است.

وی با بیان اینکه این خط سال 1396 به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد : با بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد روند ساخت این خط از سرعت خوبی برخوردار است.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که از این میان خط یکم به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری مسیر 14 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده که تاکنون بیش از 12.5 کیلومتر آن حفر شده است.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 24 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در دست انجام است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و شهرک شهید رجایی منتهی شود به پایان رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر