۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۷۱
بزرگ‌ترین مانور دفاع سایبر به نام لاکد شیلدز (Locked Shields) توسط ناتو برگزار خواهد شد. زمان دقیق این مانور مشخص نشده است.
در این مانور ۴۰۰ متخصص امنیت سایبر گرد هم می‌آیند و گروه‌هایی شرکت خواهند کرد که نماینده‌های ۱۶ کشور هستند. این مانور در شهر تالین استونی در راستای ارتقای توانایی‌های ناتو در زمینه‌ی دفاع سایبری برگزار می‌شود. این مانور به این گروه‌ها امکان می‌دهد که نقش هکرها و کاربران یک سامانه را بازی کنند که حملات و دفاع به زیرساخت‌های حیاتی را انجام می‌دهند. هدف از برگزاری این مانور در امسال، تهدیدات بالقوه‌ای است که به علت ویندوز ۱۰ به وجود آمد. این مانور در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها در اروپای شرقی به دلیل کمکش های اکراین بالاگرفته است. راب پریچارد (Rob Pritchard)، متخصص امنیت سایبر در موسسه سلطنتی مطالعات امنیت و دفاع در لندن (Royal United Services Institute) گفت: «این مانور حملاتی را مشابه آنچه دولت روسیه و یا بخش‌های تحت حمایت این دولت از آن استفاده می‌کند، شبیه‌سازی می‌کند. اکنون روسیه در رادارهای ناتو خودنمایی می‌کند.» دولت استونی ادعا دارد که رسانه‌ها و وب‌سایت‌های برخی از شرکت‌ها در سال ۲۰۰۷ از جانب روسیه موردحمله قرار گرفتند، اما دولت روسیه چنین چیزی را منکر شد. در نشست ناتو که در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ برگزار شد، اوباما و برخی دیگر از رهبران دنیا گفتند که حملات سایبری به اعضای ناتو همان جوابی را خواهد داشت که یک تهاجم نظامی دارد و همچنین دستور افزایش اتحاد در زمینه‌ی توان دفاع سایبری را دادند. همان‌طور که ذکر شد، زمان دقیق مانور مذکور مشخص نشده است ولی در خبرگزاری‌ها آمده که بین روزهای بیست و یکم تا بیست و ششم آوریل خواهد بود.
درحالی‌که امسال کشورهای کمتری در این مانور شرکت می‌کنند، متخصصین سایبری بیشتری حضور پیدا خواهند کرد. لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۰ این مانور هرساله برگزار می‌شود و سالانه فناوری‌های نوینی را که بر روی توسعه بازارهای جهانی تأثیر می‌گذارد و آخرین تهدیدات امنیت سایبر را معرفی می‌کنند. برنده‌ی نهایی این مانور در سال گذشته کشور لهستان بود. کشورهای شرکت‌کننده در این مانور عبارت‌اند از: استونی، گرجستان، آلمان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی، اسپانیا، مجارستان، آمریکا، هلند، اتریش، انگلیس، فرانسه، جمهوری چک
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر