۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۶۵
خطوط هواپیمایی یونایتد به‌دلیل شوخی توئیتری بنیان‌گذار شرکت امنیتی One World Labs مبنی بر هک کردن سیستم‌های کنترل هواپیما مانع از حضور وی در پروازهای این شرکت شدند.
خطوط هواپیمایی یونایتد به‌دلیل شوخی توئیتری بنیان‌گذار شرکت امنیتی One World Labs مبنی بر هک کردن سیستم‌های کنترل هواپیما مانع از حضور وی در پروازهای این شرکت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، کریس رابرتز، بنیان‌گذار شرکت امنیتی One World Labs، در آستانه پرواز از کلرادو به سن‌فرانسیسکو برای حضور در کنفرانس امنیتی مهمی بود اما از آنجایی که پیش از پرواز برروی توئیتر خود نوشته بود که می‌تواند ماسک‌های اکسیژن را در درون کابین هواپیما فعال کند شرکت هواپیمایی یونایتد از حضور او در پرواز جلوگیری کرد. 

البته شرکت هواپیمایی یونایتد این ادعای رابرتز را رد کرده و می‌گوید سیستم‌های کنترلی هواپیماهای این شرکت به هیچ وجه توسط تکنیکی که رابرتز به آن اطمینان دارد، قابل نفوذ نیستند. با این وجود چون رابرتز درباره دست‌کاری سیستم‌های هواپیما صحبت کرده که برخلاف قوانین و سیاست این شرکت است بنابراین از حضور او در پروازهای این شرکت ممانعت خواهد شد. 

تمرکزشرکت امنیتی One World Labs، بر یافتن نقص‌ها و حفره‌های امنیتی در سیستم‌های رایانه‌ای و هشداردهنده شرکت‌ها است پیش از اینکه نقص‌ها مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرند. 

چهارشنبه گذشته نیز رابرتز توسط FBI از حضور در پروازی دیگر منع شد و برای چهار ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. وی در هفته‌های اخیر با چندین شبکه خبری مصاحبه کرده و درباره نقاط ضعف احتمالی سیستم‌های شرکت‌های هوایی اظهارنظر کرده‌است، از جمله اینکه گفته بود می‌توان موتور هواپیما را  در ارتفاع ۱۰هزار متری خاموش کرد و یا می‌توان با استفاده از رایانه‌ای که در زیر پا قرار می‌گیرد، آنچه را که در کابین خلبانی رخ می‌دهد، زیر نظر گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر