۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۴۷
یک خبرگزاری غربی در گزارشی درباره دور تازه رایزنی‌های هسته‌ای در وین نوشت که « بین ایران و ۶ قدرت جهانی همچنان بر سر زمانبندی و میزان برداشتن تحریم‌ها اختلاف است».
در حالی که قرار است امروز چهارشنبه در شهر وین دور تازه رایزنی‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین شروع شود،‌ یک خبرگزاری انگلیسی موضوع تحریم‌ها را یکی از موارد مهم اختلافی خواند.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست عباس عراقچی وارد وین شد و قرار است نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک از امروز چهارشنبه صورت گیرد.

در گزارش رویترز آمده است:‌ «زمانبندی و میزان برداشتن تحریم‌ها همچنان موضوعات اختلافی هستند در حالی که مذاکرات ایران و ۶ قدرت جهانی چهارشنبه از سر گرفته می‌شود تا درباره توافق هسته‌ای پیش از ۳۰ ژوئن بحث کنند».

تاکید این خبرگزاری درباره اختلاف بر سر تحریم‌ها در حالی مطرح شده که هیات مذاکره و مقامات ایران همواره بر لزوم لغو تحریم‌ها همزمان با روند اجرای توافق هسته‌ای تاکید داشته و این موضوع را مساله‌ای محوری برای توافق نهایی عنوان کرده‌اند اما مقامات غربی به ویژه آمریکایی بر برداشتن تدریجی و مرحله مرحله تحریم‌ها تاکید داشته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر