۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۳۳
طهماسبی:
معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: همه دستگاه های گلستان باید اصول پدافند غیرعامل را رعایت کنند.
علی اصغر طهماسبی، در گردهمایی روسا و اعضای کارگروه های 14گانه پدافند غیرعامل استان گلستان، با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران، در سال گذشته، شرایط پر مشغله ای را پشت سر گذاشت، گفت: در سال گذشته داعش در منطقه شکل گرفت و کشورهای اسلامی را نا امن کرد و هزینه های کشورها را بالا برد.

وی افزود: اسلام هراسی در غرب و منطقه توسط استکبار جهانی از جمله رخدادهایی بود که در کشورهای منطقه تاثیر گذاشت.

وی بیان کرد: کاهش سیاسی قیمت نفت و توهین به مقدسات توسط برخی نشریات غربی و به خصوص فرانسوی از دیگر رخدادهای سال گذشته بود و جمهوری اسلامی توانست با وجود این مشکلات موفقیت های لازم را کسب کند.

طهماسبی در ادامه به مذاکرات هسته ای در سال گذشته و ادامه آن در سال جدید اشاره کرد و گفت: این مذاکرات در سال جدید منجر به بیانیه لوزان شد و به گفته خود غربی ها بعد از جنگ سرد و فروپاشی شوروری، پیچیده ترین مساله سیاسی دنیا بود و به عبارتی بزرگترین مذاکرات سیاسی اجرا شد.

وی سپس به عضویت ایران در باشگاه هسته ای اشاره کرد و با تاکید بر این که ایستادگی های رهبری، دولت و مردم در صحنه های مختلف باعث رقم خوردن موفقیت ها شده است، گفت: ما به باشگاه فضایی هم پیوستیم و تکنولوژی های روز دنیا را اکنون به صورت بومی در اختیار داریم و همین امر باعث شده دنیا نتواند ما را از دست یابی به علوم جدید متوقف کند.

دولت یازدهم ذره ای از منافع ملی کشور عقب نشینی نمی کند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان، با بیان این که دولت یازدهم ذره ای از منافع ملی کشور عقب نشینی نمی کند، گفت: رییس جمهوری در سخنرانی های خود در گیلان و رژه روز ارتش بر این مساله تاکید کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری هم در دیدار با فرماندهان دستورالعمل امنیتی نظامی صادر کردند.

وی با بیان این که پدافند غیر عامل فقط نظامی نیست و در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز باید عمل شود، گفت: دشمن برنامه ریزی های زیادی کرده است و نباید آن را دست کم گرفت.

طهماسبی به مساله تحریم روسیه اشاره کرد و با بیان این که تحریم ها باعث شد سیستم بانکی روسه مختل شود، از درخواست این کشور برای کمک از سوی ایران خبرداد و گفت: افتخار می کنیم و در نظام جمهوری اسلامی ایران و زیر هدایت مقام معظم رهبری هستیم و در طی 30 تحریم های غرب اختلالی در کشور ما ایجاد نشده است.

وی که معقتد است کاهش قیمت نفت به دولت ضرر وارد کرده است، به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: این مذاکرات باعث ناراحتی رژیم اشغالگر اسرائیل شده است.

وی با بیان این که امنیت کشورهای منطقه به هم گره خورده است، افزود: اکنون نیروهای امنیتی در فرامرزها با تروریست های مبارزه می کنند و داعش را در بسیاری از شهرها عقب رانده اند.

30 شهید در مرزهای کشور نشان از عدم اجرای درست پدافند غیرعامل در مرزها است

طهماسبی سپس به عدم اجرای درست پدافند غیر عامل در مرزها انتقاد کرد و گفت: 30 شهید در مرزهای شرق و غرب کشور طی فروردین ماه داشتیم و باید پدافند غیرعامل را به خوبی در مرزها پیاده کنیم.

وی با بیان این که مسائل امنیتی سیال است و ممکن است روزی منطقه ای امن، نا امن شود، گفت: باید همواره هوشیار باشیم و هیچ عذری پذیرفته نیست، همه دستگاه ها باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان، ادامه داد: تسلیحات روز دنیا پشرفت کرده است و نمی توان در این زمینه ساکن و ساکت ماند.

وی با تاکید بر یان که پدافند غیرعامل دفاع مشروع است، گفت: مدیران باید جلسات کارگروه ها را جدی بگیرند و مراکز حساس سازمانی خود را شناسایی کنند.

وی خواستار جدی گرفتن فرهنگ سازی و بحث آمایش سرزمین شد و افزود: با سازمان های سیاست گذار و تصمیم ساز تعامل داشته باشید و برای ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری تلاش کنید.

طهماسبی با بیان این که مولفه های امنیتی استان در صورتی که جدی گرفته نشوند ضد امنیتی می شوند، بیان کرد: بحث امنیت به عهده خود دستگاه است.

وی خواستار ایجاد قرارگاه های سایری و زیستی شد و گفت: باید دستگاه ها پیوست امنیتی و پدافند غیرعامل را در طرح های خود داشته باشند.

وی از مسئولان خواست ظرفیت دانشگاه ها را در مباحث امنیتی جدی بگیرند و گفت: مرزهای کشور توسط انگلیس برنامه ریزی شد تا بتواند هر وقت خواست آسیب زند.

طهماسبی ادامه داد: مباحث زیستی، سایبری، امنیت شبکه در ادارات و دانشگاه ها، جنگ نرم، ترویج آموزش و فرهنگ سازی، گروه ها و فرق مذهبی، نقش مردم رسانه و سمن ها و توزیع بهینه امکانات از مواردی است که باید جدی گرفته شود.

مطالبات به حق مردم توسط مسئولان پاسخ داده شود

وی رضایت مندی مردم از مسائل مهم امنیتی کشور دانست و گفت: باید مطالبات به حق مردم توسط مسئولان پاسخ داده شود.

وی از ادامه مذاکرات هسته ای، مطالبات عمومی مردم، انتخابات و بحث عربستان و یمن به عنوان مهمترن رویدادهای سال جدید نام برد و گفت: باید هزینه های دولت را کاهش دهیم و متاسفانه از ظرفیت های حداکثر استفاده را نمی کنیم.

طهماسبی سپس به مساله یمن اشاره کرد و گفت: جنایات عربستان دل هم آزاده ای را به درد می آورد،رژیم سعودی بمب هایی را بر سر مردم بی گناه یمن فرود می آورد ولی مردم یمن محکوم به نقض حقوق بشر می شوند.

در ابتدای این نشست نیز، قاسم غریب آبادی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، به تشریح این بخش و فعالیت آن پرداخت و گفت: با توجه به تلاش های دشمن اگر امنیت در کشور برقرار است حاصل تلاش های پدافند غیرعامل است.

وی افزود: طی یک مصوبه فرمانداران شهرستان به عنوان ریاست پدافند غیرعامل هر منطقه انتخاب شدند و این موضوع به آن ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: اساس نامه به هر شهرستان ارسال شده و باید جلسات را به صورت منظم برگزار کنند.

غریب آبادی بیان کرد:  کارگروه های 14 گانه استان تشکیل شده و مسئولان آن ها نیز مشخص شده اند که شامل کارگروه سایبری، امداد و نجات، انرژی و آب، بهداشت و سلامت، پشتیبانی و خدمات شهری، جهاد کشاورزی، عمومی و قضایی، دفاعی و امنیتی، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت مردمی، صنایع و معادن، علمی و آموزشی، فرهنگی آموزشی اجتماعی و مالی و پولی است.

وی با بیان این که هر کارگروه باید هر 2 ماه حداقل یک جلسه داشته باشد، گفت: همه دستگاه ها باید در طرح های خود مجوز کمیسیون 215 را بگیرند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر