۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۷۲
رئیس جمهور باراک اوباما در یک فرمان اجرایی را امضاء نمود که به وزارت خزانه داری اجازه می داد تا تحریمهایی را بر ضد صندوق مالی مؤسسات مسئول یا شریک در آسیب حملات سایبری به منافع ایالات متحده،اعمال نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از تک نیوز ورلد(TechNewsWorld)، رئیس جمهور باراک اوباما  یک فرمان اجرایی را امضاء نمود که به وزارت خزانه داری اجازه می داد تا تحریمهایی را بر ضد صندوق مالی مؤسسات مسئول یا شریک در آسیب حملات سایبری به منافع ایالات متحده،اعمال نماید.وزارت خزانه داری بایستی قبل از تصویب اختیارات اعطا شده تحت این فرمان،با وزارت کشور و دادستان کل مشورت کند.

اوباما گفت«از امروز به کسانی که در پی منافع خود با آسیب رساندن به زیرساخت بحرانی،قطع شبکه های رایانه ای یا سرقت رایانه ای،یا سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی یا اطلاعات شخصی شهروندان امریکایی،امنیت یا اقتصاد ما را تهدید می کنند،هشدار میدهیم»

 
جنگ جهانی بعدی

سال گذشته شاهد ویرانگرترین جرایم سایبری تا به امروز بودیم- از هکهای گسترده شهروندان گرفته تا تلاش برای برداشتن قفل درب آپارتمان ها.برجستهترین هک ها میتوان به یورش به Apple iCloud ،Sony Pictures Entertainment, the U.S. Postal Service, Home Depot, Paypal وU.S. State Department(وزارت کشور امریکا) اشاره نمود.نوع جدیدی از هک-the dark hotel racket – مقامات شرکتهای مسافربری را هدف قرار داد.

تنها دو نمونه از حملات سایبری شناخته شده اثر مستقیمی روی دولت امریکا داشته ولی بسیاری از عملیاتهای تجاری شرکتهای برتر به مخاطره افتاد.اثرات حملات گسترده دامن شهروندان کشور را نیز گرفت.

فرمان اجرایی رئیس جمهور راههای جدیدی را برای مجازات کسانی که با امریکا جنگ سایبری راه می اندازند پیشنهاد نموده است ولی راهی برای دسته بندی تهدیدات و رفع سیستماتیک آنها ارائه نشده است.

Charles King تحلیلگر ارشد درPund-IT متذکر شده است که هرچند برخی از بهترین و برجسته ترین متخصصین امنیت امریکا انگشت خود را به سمت برخی کشورهای خارجی بعنوان حامیان این حملات نشانه رفته اند ولی فرمان اجرایی بیان نکرده است که چگونه حکومت با بازیگران مخربی که از جانب دولتهای چین و روسیه پشتیبانی مالی می شوند،برخورد کند

King به  گفت «به نظر میرسد همگان متفق القول هستند که جنگ جهانی بعدی حداقل در فضای سایبری صورت خواهد گرفت»،«بنابراین خلق یک چارچوب با این گونه فرمان اجرایی میتواند خلق چارچوبی را برای یک پاسخ حکومتی رسمی به یک حمله درپی داشته باشد».

فرمان اجرایی رئیس جمهور اولین گام در طرح بندی قوانین دولت امریکا برای درگیر شدن در پاسخ به حملات سایبری بوده و برداشتن این گام بسیار اساسی است.

Kingبیان می نماید «لازم نیست آنقدر صبر کنیم تا معادل دیجیتال Perl Harbor رخ دهد قبل از این که برای تلافی و خلق چارچوب قانونی برای تلافی برنامه ریزی کنید»


تفصیل خط مشی

بر طبق گفته Scott Borg ،CEO و اقتصادان ارشد U.S. Cyber Consequences Unit (واحد پیآمدهای سایبری امریکا) با فشار از جانب رئیس جمهور،حال زمان آن رسیده است تا مردم را وارد بحث کنیم.

Borg می گوید «ما درحال حاضر بدون دراختیار داشتن خط مشی کافی داریم عمل میکنیم». «بدون این خط مشی کارهای محدودی را میتوانند انجام دهند.فقط میتوانند تغییرات محدودی را در خط مشی اعمال کنند با امید به این که بطور مؤثر مورداستفاده قرار خواهند گرفت»

Borg خاطرنشان نمود که درطی جنگ سرد،مقامات امریکایی شهروندان را وارد مباحث خط مشی نمودند.علیرغم تمامی نگرانی های موجود در رابطه با مسابقه تسلیحات هسته ای،دولت با شهروندان خود وارد گفتگو شد.

در آن روزها،دولت تهدیدات را شناسایی و پیآمدهای اقدامات مهاجمین برضد آنها را اجمالاً طرح کرد.در سالهای اخیر،دولت و مردم وارد بحث مشابهی روی موضوع امنیت سایبری نشده اند زیرا برطبق گفتهBorg به امنیت ملی مربوط می شود.

او گفت «درنتیجه،زمانیکه آژانس های امنیتی ما کارهایی را انجام می دهند،ولی در اینجا غوغایی برپا است».«به جنگ سرد باز می گردیم زمانی که یک آزانس امنیتی کاری را انجام می داد،اینقدر غوغا نبود زیرا وفاقی دررابطه با کاری که تصور میکردند انجام می دهند،وجود داشت».

 

به گفتهBorg «دعوت کردن متخصصین امنیتی مستقل و شهروندان بر سر میز بحث میتواند به اتحاد کشور و تقویت خط مشی¬هایی که پدیدار شده اند کمک کند» زیرا عموم مردم در مقایسه با رهبران سیاسی،درک بهتری از رایانه ها و اینترنت دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر