۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۳۶
همزمان با افزایش انزوای رژیم صهیونیستی پس از بیانیه لوزان و رد التماس نخست وزیر این رژیم برای گنجاندن به رسمیت شناخته شدن اسراییل در توافق نهایی با ایران توسط باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، رییس کنگره این کشور ادعاهای ضدایرانی و رد شده بنیامین نتانیاهو را تکرار کرد.
همزمان با اعلام وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که برای تغییر تفاهم سوییس رایزنی های بیشتری با دولت و کنگره آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره کننده خواهیم داشت تا آن را به طور قابل توجهی تغییر دهند، رییس کنگره خشم خود را از موفقیت ایران و 1+5 در رسیدن به بیانیه لوزان ابراز کرده است.

جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه مخالفت با رویکرد کاخ سفید در مذاکرات هسته ای با ایران گفته است که چارچوب بیانیه سوییس میان ایران و قدرت ها، تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت خاورمیانه و سایر جهان است.

به نقل از رسانه های خبری، بینر به اظهارات تازه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) واکنش نشان می داد که مدعی شده بود ایران پس از 13 سال - اگر اراده کند - خواهد توانست در مدت کوتاهی به سمت ساخت بمب هسته ای برود.

بینر در همین زمینه گفته است «اظهارات اوباما موید این مساله است که توافق درحال شکل گیری، راه ایران را در آینده به سوی سلاح اتمی هموار خواهد کرد.»

بی بی سی در ادامه نوشت: اوباما که می کوشد تفاهم با ایران را در کنگره به کرسی بنشاند، در مصاحبه روز سه شنبه خود با ان پی آر گفته است که برنامه اتمی ایران برای یک دهه اورانیوم غنی شده کافی - که برای تولید مواد ساخت سلاح هسته ای لازم باشد - تولید نخواهد کرد.

او اضافه کرد: نگرانی مناسبتر این است که در سال سیزدهم، چهاردهم، پانزدهم، آنها سانتریفیوژهای پیشرفته ای در اختیار خواهند داشت که اورانیوم را با سرعت زیادی غنی می کند و در آن مرحله، زمان گریز تقریبا به صفر کاهش پیدا کرده است.

مقام های آمریکایی می گویند که حتی پس از آن هم نظارت بر برنامه اتمی ایران ادامه خواهد یافت. اما جان بینر گفته است هیچکس نباید تصور کند بازرسی ها و راستی آزمایی های مندرج در این توافق کاملا از خطا مصون خواهد بود.

همزمان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود به تفاهم نامه لوزان ادامه داده است. او روز سه شنبه گفته است که این تفاهم نامه مانع برنامه موشک های دوربرد ایران نمی شود.

نتانیاهو در توییترش به ادعاهای همیشگی خود پرداخته و نوشته است «چرا این چارچوب به مساله برنامه موشک های بالستیک میان قاره ای ایران که تنها هدف آن حمل کلاهک اتمی است رسیدگی نمی کند؟»

اظهارات جدید نتانیاهو، روز سه شنبه با انتقاد «افرایم هالوی» مدیر سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مواجه شد که گفت این موضع گیریها می تواند به ضرر منافع این رژیم باشد.

او به شبکه دولتی «کانال یک» رژیم صهیونیستی گفته است «فکر می کنم ما در این مقطع زمانی دچار یک سوءظن شدید شده ایم که این با واقعیات رژیم و توانایی ما تناسبی ندارد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر