۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۸
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل با اهود اولمرت نخست وزیر پیشین این رژیم بر سر عملکرد دولت فعلی اسرائیل در ارتباط با ایران با یکدیگر درگیر شده اند و هر یک دیگری را به رفتار غیر مسئولانه متهم می کند.
به گزارش پايداري ملي، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل با اهود اولمرت نخست وزیر پیشین این رژیم بر سر عملکرد دولت فعلی اسرائیل در ارتباط با ایران با یکدیگر درگیر شده اند و هر یک دیگری را به رفتار غیر مسئولانه متهم می کند. این درگیری لفظی در آستانه انتخابات کنست، مجلس اسرائیل که 9 روز دیگر برگزار می شود رخ داده است.
اهود اولمرت، نخست وزیر پیشین و رهبر قبلی حزب کادیما، جمعه شب در مصاحبه ای با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، گفت که بنیامین نتانیاهو و اهود باراک «طرح های ماجراجویانه و توهم زا» در مورد راهکارهای مقابله با ایران داشته و میلیاردها پول کشور را «بی نتیجه هدر داده اند». (ایــنــجــا)
بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه، 24 دی ماه، در دو مصاحبه با رادیوی سراسری اسرائیل و رادیوی ارتش این کشور، در پاسخگویی مستقیم به اظهارات تند آقای اولمرت گفت: «این سخنان، یاغی گری و غیر مسئولانه است. کسی پولی را به هدر نداده است».
نتانیاهو گفت: «ما امکانات خود را برای حمله و برای امور دفاعی در ارتباط با نبردهای احتمالی و خطراتی که از دور و نزدیک ما را تهدید می کنند، تقویت کرده ایم و من فکر می کنم که این سرمایه گذاری برای کشور اسرائیل اهمیت دارد؛ همانگونه که میلیاردها شِکِل (واحد پول اسرائیل) را برای ساخت حصاره حایل (با فلسطینی ها) اختصاص دادیم. ما با این بودجه ها توانایی ارتش، شباک و موساد را تقویت کردیم و خوب شد که چنین کردیم».
بنیامین نتانیاهو در پاسخ به اظهارات اولمرت تاکید کرد: «زمانی که من نخست وزیر شدم، وضع (در مورد برنامه هسته ای ایران) خوب نبود؛ من خیلی از کشورهای دنیا را برای محاصره اقتصادی ایران بسیج کردم؛ از این پایتخت به آن پایتخت رفتم و همزمان تلاش کردم که خود اسرائیل توان مستقل دفاعی اش را تقویت کند. با سران جهان حرف زدم و تاکید کردم که قصد ما (برای مقابله با ایران) بسیار جدی و قاطع است».
همچنین به گزارش «تایمز آو اسرائیل»، دفتر اهود باراک وزیر دفاع این کشور نیز روز یکشنبه در بیانیه ای به اظهارات آقای اولمرت واکنش نشان داد و گفت: «سرمایه گذاری ها برای تقویت توان نظامی، برباد دادن بودجه نیست؛ این امر برای ارتش در رویارویی با چالش های آتی مورد نیاز بوده و انتقادهای اولمرت غیر دقیق و غیر مسئولانه است و انگیزه های او برای بیان این انتقادها، خالصانه نیست».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر