۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۲۹
خبرگزاری فرانسه:
یک خبرگزاری غربی درباره دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گزارش داد: «به نظر می‌رسد آمریکا درخواست برچیدن همه فعالیتهای هسته‌ای ایران را رها کرده است».
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، یک خبرگزاری غربی بر انصراف آمریکا از درخواست توقف همه فعالیتهای هسته‌ای ایران و پذیرش یک برنامه هسته‌ای کوچک قابل کنترل و راستی آزمایی تاکید کرد.

در گزارش خبرگزاری فرانسه با عنوان «کری و ظریف وارد دور حساس مذاکرات هسته‌ای می‌شوند» آمده است:‌«مذاکرات هسته‌ای روز دوشنبه با حضور وزیر خارجه آمریکا و همتای ایرانی وی در سوئیس وارد هفته‌ای حساس می‌شود».

 براساس این گزارش، «در حالی که زمان در حال اتمام است، کری و ظریف قصد توافق بر سر  خطوط کلی و رئوس مطالب توافق تا پایان ماه هستند. توافق کامل قرار است تا اول جولای انجام گیرد».

 خبرگزاری فرانسه در این گزارش از آنچه «فشارهای داخلی در ایران و آمریکا» بر روی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای خوانده تاکید می‌کند حال آنکه در ایران همه مقامات ارشد جمهوری اسلامی از رهبر معظم انقلاب گرفته تا دیگر مقامات بر حمایت کامل از تیم مذاکره ایرانی تاکیدات مکرر داشته‌اند.

در گزارش آمده است: «با وجود نگرانی اسرائیل،‌ جمهوریخواهان و متحدان خلیج فارس واشنگتن، دولت آمریکا به نظر می‌رسد از تاکید بر اینکه ایران باید همه فعالیتهای هسته‌ای را برچیند انصراف داده است و به جای آن به نظر آماده پذیرش برنامه کوچک هسته‌ای تحت کنترلهای شدید و احتمالا انتقال مواد هسته‌ای ایران به خارج از کشور شاید به روسیه باشد».

این گزارش در حالی منتشر شده که پیشتر ویلیام برنز، قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که ایرانی‌ها به دانش و فناوری غنی‌سازی دست یافته‌اند و دیگر دوران برچیدن غنی‌سازی در ایران، گذشته است 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر