۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۷۵
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر وضعیت اضطراری ایران را برای یک سال تمدید کرد.

باراک اوباما در حالی روز گذشته تحریم‌های موجود علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرده است که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران حاصل شده است.

اوباما با انتشار پیامی برای کنگره که از طریق دفتر سخنگوی کاخ سفید منتشر شده، تاکید کرد: اقدامات و سیاست های دولت ایران، همچنان تهدیدی غیر عادی و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود.

وی افزود: بنابر این، مطابق با بند 202 قانون وضعیت‌های ملی، من به مدت یک سال دیگر وضعیت فوق العاده نسبت به ایران را تمدید می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران بین تهران و 1+5 تاکید کرده است. وی به طرح مشترک اقدام بین ایران و 1+5 اشاره کرد که از 20 ژانویه 2014 میلادی اجرای آن آغاز شد.

اوباما افزود: برای نخستین بار در 10 سال گذشته، ایران موافقت کرده است تا اقدامات خاصی را برای جلوگیری از پیشرفت اجزاء برنامه هسته‌ای خود انجام دهد.

آمریکا با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، وضعیت فوق العاده ملی ایران را که در 15 مارس 1995 میلادی اعلام شده، هر سال تمدید کرده است.

روز یکشنبه نیز اوباما در مصاحبه با سی بی اس نیوز تاکید کرد که تهران از زمان آغاز مذاکرات بین المللی در بیش از یک سال گذشته، برنامه هسته‌ای خود را توسعه نداده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر