۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۷۳
استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: آموزش و فرهنگ سازی باید محور اصلی برنامه های مدیریت پدافند غیرعامل در استان باشد.
مرتضی روزبه روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل که با حضور جمعی از مدیران کارگروههای تخصصی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 94حساسیت و فعالیت های کارگروهها در حوزه پدافند غیرعامل در گام اول باید آموزش باشد، افزود: باید پیشگیری را مقدم بر اقدامات عملیاتی و جبران خسارت بدانیم.

وی اظهارکرد: مدیران کارگروههای تخصصی باید نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز را شناسایی کرده و منتظر نباشید تا حوادثی اتفاق بیفتد بعد به دنبال جبران خسارت باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم، اصلی ترین هدف پدافند غیرعامل است، بیان کرد: قزوین جزو استان های نمونه در زمینه عملکرد پدافند غیرعامل در سال جاری معرفی شد و ما باید سعی کنیم این شیوه را جزو ضروریات زندگی دانسته و توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

رییس شورای پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: به منظور حفاظت از جان مردم در برابر بلایای طبیعی باید آموزشهای لازم در حوزه های مختلف به مردم ارایه شود تا در موقع بحران حداقل هزینه ها تحمیل شود.

روزبه با اشاره به اینکه هر اقدامی که آسیب ها و تهدیدها را به حداقل برساند یک گام در مسیر اجرای پدافند غیرعامل است، گفت: امید است در سایه توجه مسوولان نظام به پدافند غیرعامل و ارتقای سطح آگاهی مردم شاهد کاهش خسارت های مالی و جانی در زمان بروز حوادث و بحران باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: حساسیت نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در سطح شهرستان ها نیز باید به صورت جدی باشد و فرمانداریها در حوزه استحفاظی خود باید آسیب شناسی کرده و به دنبال راهکاری برای آن باشند.

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قزوین نیز گفت: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با همکاری دیگر دستگاههای مسوول توانسته اقدامات خوبی در سطح استان انجام دهد.

محمد افشار افزود: در حوزه پدافند باید به صورت جهادی کار کرد چرا که کوتاهی در این زمینه خسارت غیر قابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه لازمه حضور مردم در حوزه های مشارکتی پدافند فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر آنها است، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های رسانه ای می تواند به آشنایی بیشتر مردم کمک کند.

افشار افزود: مهمترین برنامه های عملیاتی پدافند غیرعامل در سال آینده انجام مطالعات و استخراج طرح جامع پدافند غیرعامل در حوزه آموزش و فرهنگ سازی، استفاده از ظرفیت بسیج و آموزش و پرورش و سایر مراکز علمی و فرهنگی واجتماعی، ایجاد سازکار مناسب جهت انجام مانور، تمرین و رزمایش و برآورد تهدیدات و شناسایی آسیب پذیری ها در سطح کل استان و شهرستان ها در حوزه اداره امور مردم است.

در این جلسه مدیران هر یک از کارگروههای تخصصی پدافند غیرعامل عملکرد و اولویت های اول و دوم کارگروه خود در این حوزه را تشریح کردند.

در پایان لوح تقدیر به مدیران کارگروههای تخصصی پدافند غیرعامل استان قزوین اهدا شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر