۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۴۳۱
مدیر ابزار دقیق مجتمع گاز پارس جنوبی:
مدیر ابزار دقیق مجتمع گاز پارس جنوبی از ارتقای سیستم اعلان و اطفای حریق ژنراتورهای گازی مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، رضا درخشان سروستانی شنبه‌شب در نشست مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی با تولید 50 درصد گاز کشور نقش اساسی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی و رعایت مسایل زیست‌محیطی از ارتقای سیستم اعلان و اطفای حریق ژنراتورهای گازی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

مدیر ابزار دقیق مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه و با هدف بهینه‌سازی تجهیزات و جلوگیری از توقف تولید محصولات، واحد مهندسی پالایشگاه سوم در قالب طرح‌های اصلاحی اقدام به ارتقای سیستم اعلان و اطفای حریق ژنراتورهای گازی این پالایشگاه کرده است.

درخشان سروستانی تصریح کرد: این سیستم که به عنوان Co2 Fire Protection به منظور اطفای حریق در محفظه‌های احتراق و توربین ژنراتورهای گازی به کار گرفته شده، وظیفه‌ اعلان آتش‌سوزی در محفظه‌های احتراق و محفظه‌های توربین را به عهده دارد.

وی بیان کرد: در صورت آتش سوزی در هر یک از این نقاط حجم قابل توجهی از گاز CO2 را به این محفظه‌ها هدایت می‌کند که باعث خاموش شدن آتش در این ناحیه و توقف ژنراتورها برای محافظت از تجهیزات می‌‌شود.

این مسئول افزود: سیستم اعلان و اطفایی که پیش از این برای این منظور استفاده می‌شد به دلیل معیوب بودن، خطاهای کاذبی بر روی کنترلر این ژنراتورها ارسال می‌‌کرد که باعث توقف آنها و به تبع آن منجر به توقف قسمتی از تجهیزات برقی و واحدهای پالایشگاه می‌شد.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه سیلندرها گاز CO2 را به داخل محفظه‌های احتراق و توربین تخلیه می‌کردند، در صورت بروز خطای کاذب، تمام سیلندرها تخلیه شده و نیاز به شارژ مجدد اکثریت آنها بود که هزینه شارژ مجدد این سیلندرها مبلغ قابل توجهی را در پی داشت.

این مسئول از مسئولین و کارکنان واحدهای بهره‌برداری، تعمیرات، مهندسی عمومی و معاونت فنی تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم جدید قابلیت اطمینان در سطح SIL3 مطابق با استانداردهای IEC را داراست و با امکانات و قابلیت بالاتری جایگزین سیستم کنترلر قبلی شده و از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و عدم اتلاف وقت و انرژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر