۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۲۸
مديركل پدافندغيرعامل كهگيلويه و بويراحمد
مديركل پدافند غيرعامل كهگيلويه و بويراحمد،گفت: عدم توجه به اصول و ملاحظات پدافند غيرعامل ممکن است در سيستم اجرايي، فني مهندسي، زيربنايي، دفاعي، خدماتي، درماني، زيستي، مديريت شهري و روستاي و ..... وضعیتی ایجاد کند که دیگر کاری از مسئولین ساخته نباشد، به همين خاطر در كاركردهاي پدافند غيرعامل واژه آينده نگري آمده، يعني همان فرمايش بزرگان كه علاج واقعه قبل وقوع بايد كرد.

مديركل پدافند غير عامل استانداري كهگيلويه و يويراحمد در حاشيه كارگاه دو روزه سپاه فتح استان، گفت: برگزاری چنین برنامه ها و دوره های آموزشي آن هم در سرفصل هاي تخصصي نقش موثری در افزایش دانش، آگاهی و تونمندسازی شرکت کنندگان دارد.

وي افزود در حوزه پدافند غيرعامل با نهادینه کردن دوره های آموزشی است، که می توان درست سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت كرد و در شرایط گوناگون تصمیم درست گرفت.

محمود مومن نسب با تعريفي از پدافندغيرعامل به عنوان دانش بين رشته اي، مهمترين هدف پدافند غيرعامل را ارتقای آمادگی، افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری و افزايش آسيب ناپذيري برشمرد.

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان اظهار داشت: پدافند غيرعامل كاركرد اجرايي، عملياتي و مديريت در صحنه نظیر احداث پل، احداث تونل، احداث جاده، احداث پناه گاه، احداث شیبکه انتقال، مهار سيل، مهار آتش سوزي و یا تامین خدمات درمانی و ... ندارد.

اين مسئول اظهارداشت: کارکرد پدافند غيرعامل، عمدتا سیاست گذاری، نظارت، آینده نگری به منظور اعمال ملاحظات پدافند غيرعاملي در كاركردهاي تمام حوزه هاي اجرايي، حاكميتي، دفاعي، نظامي و انتظامي است.

وي با اشاره به اين نكته كه؛ دوست دارم اين فضاي مطلوب مديريتي كه مديريت فرهيخته علمي، توسعه گرا، دلسوز و معتقد بر آن حاكم است تقويت شود، گفت: با وجود تاكيدات مقرر در برنامه پنجم و سیاست های ابلاغی نظام و توصيه هاي ارزنده رهبري انقلاب در خصوص جايگاه و نقش پدافند غيرعامل در تمام ابعاد زندگي بشري و تاثير رعايت الزامات آن بر امنيت و آرامش خاطر عمومي، بخصوص صيانت از سرمايه هاي ملي و جان انسان ها، ولي معدودي از مسئولين ارشد استاني در جلساتي كه بايد خود از سر احساس مسئوليت اداره كل پدافند غيرعامل را دعوت نمايند، نسبت به اين مهم بي توجهي مي كنند.

مومن نسب تصريح كرد: خوشبختانه اكثر مطلق مديران، چهره هاي علمي و دانشگاهي، اساتيد و دانشجويان، طيف گسترده كارشناسي و كارمندي، حوزه مطبوعات و رسانه، اهميت و جايگاه پدافند غيرعامل را هم از منظر رهنمود هاي رهبري، هم از منظر علمي و هم از منظر سياست هاي منطقه اي و جهاني و بخصوص استراتژي دولت مردمي تدبير و اميد بخوبي شناخته و آن را درك نموده اند.

مديركل پدافند غير عامل استانداري، خاطر نشان كرد: در شرايط كنوني پدافند غيرعامل بواسطه صفات و ویژگی های قابل توجهي كه در راستاي امنيت عمومي و صيانت از سرمايه هاي ملي و جان انسان ها مي تواند ايفا نمايد، بصورت ويژه مدنظر اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای آمریکا و روسیه قرار گرفته است.

وي در ادامه در پاسخ به طنز مديري مبني بر اينكه پدافند نخود هر آش شده، بيان داشت: اگر دوست داريم برنامه هاي پدافند غيرعامل در 5 سال آينده آثار، پيامد ها و نتايج مثبت خودش را به جامعه، شهرواندان و مردم آنچنان كه انتظار داريم نشان دهد، مسئولين بايد با ايمان و باور بحث پدافند را در صدر برنامه های دستگاهي قرار دهند، تا مديري ناخواسته يا از سرطنز به خود اجاز ندهد كه بگويد پدافند غيرعامل "نخود هر آش شده" است؟

مومن نسب گفت: بنده دنبال عکس، دوربین و رسانه اي شدن نيستم و نمي خواهم كانديدا شوم، بلكه مي خواهم در راستاي آنچه اعتقاد دارم (خدمت به خلق) در حوزه ماموريتي كه به اينجانب اعتماد شده است، به بهترين وجه انجام وظيفه نمايم و اين رويه را معدودي افراد دخالت يا هر چيزي بنامند برام مهم نيست.

وي همچنين تاكيد نمود: عدم توجه به اصول و ملاحظات پدافند غيرعامل ممکن است در سيستم اجرايي، فني مهندسي، زيربنايي، دفاعي، خدماتي، درماني، زيستي، كالبد شهري و روستاي و ..... در آينده وضعیتی ایجاد کند که دیگر کاری از مسئولین ساخته نباشد، به همين خاطر است كه در كاركردهاي پدافند غيرعامل واژه آينده نگري آمده، يعني همان فرمايش بزرگان كه علاج واقعه قبل وقوع بايد كرد.

مديركل پدافند غير عامل در خاتمه، گفت: امید است به فضل الهی، در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) سیاست های ابلاغی دولت مردمی تدبیر و امید، برنامه هاي سازمان پدافند غيرعامل كشور و همكاري انسان هاي فرهيخته خوش فكر و خيرانديش و اصحاب هميشه ناظر (رسانه ها) شاهد فعالیت های نتیجه محور برای شکوفایی و ایمن سازی استان و کشور باشیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر