۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۱۶
همزمان با اجرای سومین رزمایش سراسری پرتوی دراستان بوشهر، دوازدهمین رزمایش درون سایت های هسته ای کشور نیز صبح روزشنبه در سایت نیروگاه اتمی بوشهر اجرا شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این رزمایش به صورت فرضی برای مواجهه و مقابله با حادثه و مهار حادثه مطابق سلسه مراتب سازمان انرژی اتمی ایران و این نیروگاه انجام شده است.

حسین درخشنده در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: پنج تیم عملیاتی شامل پرتوی، اکتیو زدایی، آتش نشانی، امداد و نجات و اورژانس در چارچوب دستورالعمل های داخلی نیروگاه اتمی در اجرای این رزمایش مشارکت کردند.

وی یادآورشد: این تیم ها متشکل از تیم های عملیات تخصصی و اضطراری داخل نیروگاه اتمی هستند.

درخشنده گفت: رزمایش پرتوی از 7.30 دقیقه صبح امروز به مدت سه ساعت با کشیدن آژیر سفید پایان یافت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: با توجه به تشکیل 9 کارگروه تخصصی از سوی قرارگاه رافع در استان بوشهر اقدامات بیرون از سایت نیروگاه اتمی توسط این قرارگاه فرماندهی و کارگروه ها انجام می شود.

درخشنده گفت: پیش از برگزاری مرحله عملیاتی مانور پرتوی، در دو مرحله مانور دور میزی نیز در سطح محدودی برای آمادگی و تبیین مسایل مربوط اجرا شد.

وی افزود: هماهنگی زیادی با دستگاههای استانی با همکاری سپاه امام صادق (ع) که فرماندهی آن جانشینی قرارگاه رافع این استان را برعهده دارد، انجام شده است.

درخشنده اظهارداشت: با توجه به سطح آمادگی ها و اقدامات انجام شده این مانور دستاوردهای خوبی با تحقق اهداف مورد نظر در پی خواهد داشت.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر با آخرین استانداردهای آژانس هسته ای ساخته شده طوری که یکی از ایمن ترین نیروگاه های دنیاست اما برگزاری رزمایش دوره ای برای کشورهای دارای صنعت هسته ای یک الزام بین المللی است.

نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که دارای ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق است.

بهره برداری مقدماتی از نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور 90 در محل این نیروگاه که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است انجام شد و در شهریور 91 به ظرفیت 100درصد رسید.

هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازمندی های انرژی کشور را تامین می کند.

پیش از این رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر