۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۱۳
آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند پنجمین کنفرانس سالانه امنیت سایبر با عنوان "کنفرانس عملیات‌های دفاعی فضای سایبر و جاسوسی" برگزار کنند.
هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی راه‌های افزایش امنیت رایانه‌ها و شبکه‌ها را در سراسر جهان اعلام شده است. در کنفرانس  سالانه عملیات‌های دفاعی فضای سایبر و جاسوسی (Defensive Cyberspace Operations & Intelligence Conference) برترین چهره‌های سایبر، محققان و مقامات دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی حضور خواهند یافت. باوجوداینکه سیاستمداران، روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی را با یکدیگر مناسب نمی‌دانند، اما این دو در زمینه امنیت سایبر نیت‌های مشترک بسیاری دارند.
قرار است این کنفرانس روزهای 27 و 28 ماه آوریل در واشنگتن برگزار شود. افزایش آگاهی عمومی از امنیت سایبر و توسعه‌ی همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های فناوری، جاسوسی و سیاست‌گذاری از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام شده‌اند.
حامیان مالی این کنفرانس، سازمان امنیت ملی و مطالعات رژیم صهیونیستی (INSS) و انجمن طرح و برنامه‌ریزی امنیت سایبر آمریکا (CSFI) هستند. آی‌ان‌اس‌اس یک مؤسسه امنیتی اسرائیلی است که در حوزه امنیت سایبر نیز فعالیت دارد. سازمان سی‌اس‌اف‌آی نیز شهروندان آمریکایی را برای مشاغل امنیت سایبری در دولت و ارتش این کشور آموزش می‌دهد.
مایکل چرتوف (Micheal chertoff) ریاست این کنفرانس را بر عهده خواهد داشت. چرتوف از سال 2005 تا 2009 وزیر امنیت داخلی آمریکا بود. او بر این باور است که شرکت‌ها باید راهبردهای جامعی را به وجود آورند. به گونه‌ای که این راهبردها بتوانند در مواقع خطر، بحران‌ها را مدیریت کنند تا به کسب و کار شرکت‌ها آسیب وارد نشود.
در این کنفرانس افرادی چون یووال استاینیتز (Yuval Steinitz)، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، آموس یادلین (Amos Yadlin)، رئیس سازمان آی‌ان‌اس‌اس، ریچارد کلارک (Richard Clarke)، مشاور ارشد امنیت سایبر کاخ سفید، و پائول دسوزا (Paul De Souza)، رئیس سازمان سی‌اس‌اف‌آی، حضور خواهند داشت.
یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در حوزه امنیت سایبر برای همه کشورها، حمله‌ به زیرساخت‌های حیاتی است. در واقع مقابله با این گونه حملات، یک سرفصل مهم در این کنفرانس خواهد بود.
در این کنفرانس، نمایندگانی از مؤسسه الکتریکی ادیسون نیز حضور خواهند داشت. این مؤسسه نماینده‌ی بیش از 700 شرکت آب و برق آمریکایی است. همچنین این مؤسسه دارای یک هیات تجاری است که اعضای آن مدیران بزرگترین بانک‌ها و کارخانجات آمریکایی هستند.
پیش از شروع این کنفرانس، رقابتی میان کارشناسان امنیت سایبری برگزار خواهد شد. هدف از این رقابت جلوگیری از حمله به زیرساخت‌های پالایشگاه‌های نفت آمریکایی است.
در این رقابت یک کشور فرضی به ایالات متحده حمله می‌کند. در این حمله مهاجمان خواهند کوشید، واکنش آمریکا را تضعیف کرده و منافع دریایی این کشور به خصوص در سواحل غربی اقیانوس آرام را به سرقت ببرند. در طرف دیگر نیز، مدافعان باید راه ورود هکرها به سامانه‌های امنیتی را تشخیص دهند و قبل از هر گونه سوء استفاده‌ای آن را خنثی کنند.
دکتر گبی سیبونی (Gabi Siboni)، مدیر برنامه جنگ‌های سایبری آی‌ان‌اس‌اس اسرائیل، گفت: "این کنفرانس، نقاط مشترک کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد. همچنین راهبردهایی را ایجاد می‌کند که جلوگیری از حملات سایبری را در پی دارد. رژیم صهیونیستی در زمینه امنیت سایبر بسیار قدرتمند است. دولت و مقامات آمریکا نیز به شدت علاقه مند به شنیدن سخنان ما در این کنفرانس هستند. این کنفرانس فرصتی استثنایی برای ورود اسرائیل به بازارهای آمریکایی جهت کسب و کار است."
وی در ادامه گفت: " برگزاری این کنفرانس در پایتخت آمریکا نشان می‌دهد شرکت‌ها فناوری‌های اسرائیلی بیشتری به بازارهای آمریکایی راه یافته اند. همچنین این کنفرانس احتمال افزایش همکاری میان این دو دولت در حوزه‌های زیرساخت‌های حیاتی، جاسوسی و تبادل اطلاعات در زمینه تهدیدات سایبری را در پی دارد."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر