۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۳۹۳
معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره‌ کننده ارشد این کشور در گروه ۱+۵ تصریح کرد: «با برداشته شدن تحریم تسلیحاتی، همکاری‌ ها با ایران صورت خواهد گرفت و در زمان مقتضی رشد خواهد کرد.»
سرگئی ریابکوف افزود: برطرف شدن تحریم تسلیحاتی ایران، منظره خوبی از همکاری‌ های نظامی میان تهران و مسکو فراهم خواهد آورد.

وی افزود: به هر حال، دو کشور ایران و روسیه در زمینه‌ های دیگر نیز به گسترش روابط خود ادامه خواهند داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: «با برداشته شدن تحریم تسلیحاتی، همکاری‌ ها صورت خواهد گرفت و در زمان مقتضی افزایش خواهد کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین از چشم‌ انداز افزایش همکاری‌ های هسته‌ ای ایران و روسیه سخن گفت.

ریابکوف همچنین افزود: توافق با ایران که سابقه‌ ای مشابه خود نداشته، می‌ تواند بر پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی اثر گذاشته و این اثرگذاری در چارچوب نظام بین‌ المللی قابل رخ‌ دادن است.

وی در همین حال تصریح کرد: این توافق نباید در شرایط مشابه دیگر به یک مرجع تبدیل شود و نباید باعث آن شود که بازرسی‌ ها و پایش‌ های گسترده [هسته‌ ای] رواج یابد.

سخنان ریابکوف در این باره در حالی مطرح می شود که گفته می‌ شود ایران و روسیه در تلاش‌ اند به توافقی درباره اجرای قرارداد خرید موشک‌ های اس – 300 توسط ایران از روسیه برسند که در زمان ریاست جمهوری دیمیتری مدودوف متوقف شده بود.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ ای ایران و 1+5 هفته آینده در مونترو در کشور سوئیس آغاز می شود.

در حالی که ابراز خوش‌ بینی به این مذاکرات در روزهای گذشته افزایش یافته، برخی طرف‌ ها از ادامه وجود اختلاف میان ایران و شش کشور خبر می‌ دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر