۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۳۸۸
سردار جلالی درحاشیه نخستین مرحله از رزمایش پرتوی بوشهر:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باتوجه به آغاز سومین رزمایش پرتوی کشور در بوشهر از صبح امروز (جمعه) این مهم طی نامه ای از طریق وزارت امور خارجه به همسایگان در کشورهای منطقه اطلاع رسانی شده است.
سردار غلامرضا جلالی روز جمعه درحاشیه نخستین مرحله از رزمایش پرتوی بوشهر درگفت وگو با خبرنگاران افزود: اطلاع رسانی از زمان و محل رزمایش پرتوی به کشورهای همسایه با این هدف انجام شده تا هیچ گونه نگرانی برای آنها نباشد.

وی یادآورشد: در نامه یادشده به مسوولان کشورهای همسایه آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک و انتقال تجربه و آموزش کشورهای یادشده نیز اعلام شده است.

سردار جلالی ادامه داد: رزمایش پرتوی بوشهر دوازدهمین رزمایش در سایت های هسته ای و سومین رزمایش سراسری به ترتیب در استان های مرکزی ، اصفهان و بوشهر است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور هسته ای است طوریکه از هفت استان هسته ای سه استان در این حوزه فعال است .

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای اینکه پاسخی به نیازهای احتمالی مدیریت شرایط بحران داده شود سازکاری بین دولت و نیروهای مسلح تصویب شده است که مجوز بکارگیری نیروهای مسلح را به استاندار استان های هسته ای داده است.

سردار جلالی افزود: این امر در راستای ایجاد حداکثر هماهنگی و آمادگی بین مجموعه مدیریتی و نیروهای مسلح است .

وی اظهارداشت: هرچند ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر بالاست اما توجه به مدیریت بحران نیز یک ضرورت است .

سردار جلالی گفت: در همین راستا استان های بوشهر، مرکزی و اصفهان در صدر برنامه های توانمند سازی برای مقابله با مسایل احتمالی هسته ای سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار دارند.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی جانشین سازمان پدافند غیرعامل در استان ها به فرمانده سپاه پاسداران محول شده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآورشد: در مدیریت بحران علیه هر منشاء ای هماهنگی و فرماندهی حرف نخست را می زند.

وی گفت: شرط موفقیت رزمایش و تمرینات نتیجه آن است که اشکالات شناسایی و در سیستم اصلاح قرار گیرد تا در مراحل بعدی برطرف شود.

سردار جلالی افزود: در رزمایش پرتوی بوشهر تمرکز زیادی برای ارتقای آمادگی مردمی انجام شده است.

این رزمایش در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر انجام می شود که روز نخست آن به صورت ستادی به شکل مانور دورمیزی است که هم اینک آغاز شده است.

رزمایش عملی ساعت 7.30 دقیقه صبح روز شنبه (فردا) در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی های فرضی توسط پرسنل نیروگاه انجام می شود.

مرحله سوم نیز درون شهر بوشهر توسط دستگاههای اجرایی و اعضای کارگروههای مشترک رسالت های پیش بینی شده را انجام می دهند.

نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که دارای ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق است.

بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور 90 در محل این نیروگاه که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده، انجام شد.

هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازهای انرژی کشور را تامین می کند.

پیش از این، رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر