۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷
سردار جلالی خبرداد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه سومین همایش علوم و مهندسی دفاعی سپاه در پاسخ به خبرنگاران:خبر این موضوع آمده است که هاردهای "وسترن" مشکل‌دار است اما آزمایش‌های تخصصی می‌تواند این هاردها را در محیط مصنوعی قرار داده و آسیب‌پذیری‌هایش را کشف کند.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه سومین همایش علوم و مهندسی دفاعی در سپاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در رابطه با حملات سایبری از طریق ارسال ویروس به تأسیسات اصلی و هسته‌ای کشور اظهار داشت: ما دو نوع ویروس داریم یک دسته ویروس اطلاعاتی جاسوسی و دسته بعدی ویروس‌های تخریبی است.

وی تصریح کرد: ویروس اطلاعاتی جاسوسی همیشه در شبکه هستند و کارشان هدف قرار دادن زیرساخت‌های سایبری کشورها است و با شناسایی آن مورد هدف قرار می‌دهند. اما نکته‌ای که اینجا مهم است کشف این مورد است نه اطلاع آن که ظاهرا کسی آن را هنوز کشف نکرده است و از این دست ویروس‌ها در همه شبکه‌ها زیاد است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این دسته ویروس‌ها را باید در حوزه پدافند سایبری  کنترل کرد و از دسترسی به اطلاعاتی زیر ساختی آنان را بازداشت.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در رابطه با ویروس کشف شده در هارد دیسک‌ها به عنوان بدافزار گفت: بدافزارها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند که در واقع هر دو به صورت مخفی و جاسازی شده در سیستم‌ها هستند و این را از مدت‌ها قبل می‌دانستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطر نشان کرد: این بدافزارها چون هوشمند هستند، با توجه به زمان‌های خاصی فعال می‌شوند و به هر حال چیزی که می‌تواند تشخیص دهد آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس شناسی است که باید بر این مباحث قرار بگیرد و به امید خدا در حال دنبال آن هستیم که این دستگاه‌های آلوده را پیدا کنیم اما کسی اعلام آلودگی نکرده است و خبر این موضوع آمده است که هاردهای "وسترن" مشکل‌دار است اما آزمایش‌های تخصصی می‌تواند این هاردها را در محیط مصنوعی قرار دهد و آسیب‌پذیری‌هایش را کشف کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر