۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۶۵
قائم‌مقام وزیر نیرو
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: اصول پدافند غیرعامل در تاسیسات و طرح‌های صنعت آب و برق باید از مرحله طراحی تا زمان بهره‌برداری رعایت و نهادینه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ، ستار محمودی سه شنبه در همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت : تاسیسات آب و برق در زمره تاسیسات حیاتی کشور قرار دارد و باید همه تدابیر برای پایداری ارائه خدمت در آنها رعایت شود، چرا که بسیاری از حوادث طبیعی و تهدیدهای خصمانه، خدمات گسترده و عمومی را مورد هدف قرار می‌د‌هد.
وی ادامه داد : وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه مردمی به همراه زیرمجموعه آب جایگاه ویژه و مهمی در کشور دارد و از خدمات آنها تمام بخش‌های کشور متاثر می شود.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه خدمات به این گستردگی دارای چالش‌های مختلفی است که می‌تواند مسایل بحران، ایمنی و سلامت محیط کار را به همراه داشته باشد ، اظهار داشت: با مخاطرهای گسترده‌ای از جمله مخاطره‌های طبیعی، انسانی، صنعتی و ... روبرو هستیم، حوادثی همچون برف، سیل و زلزله چالش‌های دایمی در کشور ماست که اگر مدیریت نشود، خدمات ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون یکی از چالش‌های عمده کشور بحران خشکسالی است، اضافه کرد: ما شش ماه از سال را درگیر تبعات خشکسالی هستیم و شش ماه دیگر را برای زمان خشکسالی برنامه‌ریزی می کنیم که نتیجه این روند و برنامه ریزی ها به ما نشان می‌دهد خوشبختانه در زمینه کنترل بحران موفق عمل کرده‌ایم.
محمودی اظهار داشت : عرصه پدافند غیر عامل و سلامت محیط کار مصداق روشنی دارد و پدافند غیرعامل در آینده مهم تر می‌شود زیرا با تغییرات آب و هوایی، افزایش جمعیت، آلودگی منابع آب و غیره مواجه خواهیم بود.
وی گفت: عرضه خدمات آب شهری و برق باید به‌صورت پایدار انجام شود، چرا که وقفه در این خدمات به‌ویژه قطع برق تبعات جانبی زیادی دارد.
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه اقدامات کوچک می‌تواند از وقوع بسیاری از مسایل بزرگ جلوگیری یا از دامنه تاثیر آنها کم کند، افزود: از مشکلات نمی‌هراسیم؛ اما این روحیه نترسیدن باید از مرحله طراحی تا بهره‌برداری وجودداشته باشد.
محمودی در ادامه گفت: ما برای پایدارکردن آمادگی خود نیازمند اقداماتی همچون توجه به پژوهش، فعالیت‌های علمی و آموزشی، مشارکت مردم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از مرحله طراحی تا بهره‌برداری، استفاده از ظرفیت مهندسین مشاور، نظم‌پذیری و قانونمندی و تدوین استانداردهای مورد نیاز، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی، تهیه و ساخت تجهیزات امداد، برگزاری مانورها و نهادینه کردن جنبه‌های پدافندی از مرحله طراحی تا زمان بهره‌برداری هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر