۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۶۲
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» طرحی را در نظر گرفته است که از طریق آن عملیات جاسوسی خود در فضای سایبری را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مقامات آمریکایی به روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» اعلام کردند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» طرح‌هایی را برای گسترش عملیات جاسوسی سایبری در نظر دارد.

یکی از مقامات ارشد آمریکا که با این طرح آشنا بود به واشنگتن‌پست گفت: «جان برنان رئیس سیا در صدد است که سازمان سیا را به روزرسانی کند و اطمینان حاصل کند که این سازمان آمادگی مهار چالش‌های پیش روی خود را دارد. من فکر نمی‌کنم شما بتوانید مردمی که در دنیای دیجیتالی کار می‌کنند را از متدهای سنتی سیا جدا کنید.»

گرچه هنوز تأیید نشده است اما سیا احتمالاً تلاش می‌کند بعنوان بخشی از برنامه اصلاحات جهت از بین بردن مرز بین تحلیل‌ها و عملیات‌های خود، مدیریت سایبری جدیدی را به وجود آورد.

سیا از پیش یک مرکز عملیات اطلاعاتی داشت که جاسوسی سایبری انجام می‌داد که طبق برنامه توسعه سایبری ارتقا می‌یابد و همچنین یک مرکز منبع آزاد دارد که به صورت آشکارا، اطلاعات موجود همچون پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد و همچنین گردهمایی‌های آنلاین را مورد تفتیش قرار می‌دهد. اینگونه اقدامات سازمان اطلاعات مرکزی و گسترش جاسوسی در فضای سایبری احتمالاً، بحث‌ها درباره گسترش فعالیت‌های جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا را افزایش می‌دهد.

چندی پیش «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد که این نهاد امنیتی به صورت مخفیانه از ارتباطات تلفنی و اینترنتی شهروندان آمریکایی و مردم و مقامات کشورهای دیگر جاسوسی می‌کند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر