۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۵۰
همزمان با روز مهندس:
نخستین همایش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت برق امروز با حضور وزیر نیرو در پژوهشگاه نیرو آغاز به کار خواهد کرد. این همایش یک روزه با حضور مدیران ارشد کشوری و وزارت نیرو در حوزه‌هاي موضوعي مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE برگزار می‌شود. دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو متولی برگزاری این گردهمایی است.
اولین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق با رویکرد تامین خدمات پایدار شروع بکار خواهد کرد.

 این همایش یک‌روزه با رویکرد تامین خدمات پایدار در صنعت آب و برق با حضور مدیران ارشد کشوری و وزارت نیرو در حوزه‌هاي موضوعي مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE برگزار می‌شود.

حميد چيت چيان وزير نيرو در اين همايش سخنراني مي کند.
بنابراين گزارش شناخت تهديدها گام نخست در پدافند غيرعامل است و توسعه بدون توجه به تهديدها مي تواند به تهديد تبديل شود.
مصون سازي و آمادگي براي دفاع و بازدارندگي از مقوله هاي مهم پدافند غيرعامل است و بايد با پرهيز از سطحي نگري ، به چالش هاي احتمالي و افزايش نگاه هاي علمي هم توجه شود.

در برنامه ريزي سازمان براي سال هاي آينده ؛ تهديدهاي اقتصادي ، سايبري ، امنيتي و نظامي به ترتيب در اولويت است.
کارشناسان معتقدند براي تامين برق در شرايط بحران و حساس نيازمند مديريت پدافند غير عامل و برنامه ريزي دقيق و حساب شده هستيم.

سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي نبايد فقط به تامين برق از صنعت برق متکي باشند ، بلکه همه سازمان ها و مراکز حساس بايد از مولدهاي تامين کننده برق استفاده کنند.

محورهای این همایش شامل موضوع‌هایی همچون مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با رویکرد بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، الگوهای عملیاتی اطلاع‌رسانی حوادث و سامانه‌های ارتباطی ایمن، همبستگی علوم مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE، بررسی اثر تهدیدهای نوین (سایبری، زیستی، گرافیتی و الکترومغناطیسی)، الگوهای ریسک، آسیب‌پذیری، امنیت و پایداری و استانداردها، دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی ذکر شده است.

از دیگر محورهای این همایش می‌توان به روش‌های نوین مقاوم‌سازی سازه‌ها و تاسیسات، مدیریت کمی و کیفی ارایه خدمات در شرایط اضطرار، نقش الگوی مناسب ساختار سازمانی و بررسی تطبیقی کشورهای در حال توسعه اشاره کرد.

این همایش توسط دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو امروز سه‌شنبه 5 اسفندماه 93 در محل پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر