۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۳۹
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، پیوست پدافند غیرعامل را در پروژه‌ها لحاظ کنند.
فتاح محمدي صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث پدافند غيرعامل و با بيان اينکه در شوراهاي شهرستاني پدافند غيرعامل مشکلي وجود ندارد زيرا اعضا مشخص بوده و دستورالعمل‌ها نيز صادر شده است، اظهار کرد: اعضاي شورا در سطح استان بايد تلاش کنند تا هر پروژه‌اي که انجام مي‌گيرد، مسائل پدافند غيرعامل در آن لحاظ شود.

معاون سياسي، امنيتي استاندار کهگيلويه و بويراحمد با بيان اين مطلب که در اين زمينه اعتبارات پيش‌بيني شده و پول تخصيص داده مي‌شود، عنوان داشت: امکان دارد که پروسه زماني يک پروژه مدتي تغيير کند اما اگر پدافند غيرعامل لحاظ شود ديگر مطمئن خواهيم بود که پروژه ما در مواقع بحران، بلاياي طبيعي و غيرطبيعي، مي‌تواند بخشي از خسارت‌ها و تلافات را کاهش داده و کمک کند.

وي با اشاره به وظايف پدافند غيرعامل و با تاکيد بر اين مطلب که حفظ جان انسان و سرمايه‌هاي انساني از مهمترين وظايف پدافند غيرعامل است، ابراز کرد: آمادگي در حوزه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي حفظ منافع و مصالح کشور بسيار ضروري است.

اين مسئول با متذکر شدن اين مطلب که اصل بر اين است که هر مسئولي در حوزه کاري خودش تلاش کند تا پيوست پدافند غيرعامل را داشته باشد، گفت: مثلا وقتي بيمارستان و منبع آبي ساخته مي‌شود، فرض شود اگر اين منبع يا بيمارستان با يک موشک تخريب شد مردم بايد چکار کنند، بنابراين در کنار اين منبع بايد موارد جايگزين را داشته تا در اولين فرصت با کمترين وقت بتوان خدمات‌رساني ارائه داده و فضاي عمومي جامعه را سالم‌سازي کرد.

محمدي با اشاره به اينکه پدافند غيرعامل، پايداري ملت را بالا مي‌برد، آن را کم‌هزينه‌ترين عامل براي دستيابي به صلح دانست و عنوان داشت: ما اگر بمب اتم داشته باشيم، مي‌گويند اصل تعادل به‌وجود بيايد و وقتي اصل تعادل و موازنه پيش آمد، اين قدرت‌ها در کنار هم ايستاده و طرف مقابل نمي‌تواند هجمه کند.

وي، افزود: شرايط باعث مي‌شود که پدافند غيرعامل بتواند ايمن‌سازي و مصونيت‌سازي کند، بنابراين تلاش بر اين است که بتوانيم خودمان را مقاوم کنيم.

معاون استاندار کهگيلويه و بويراحمد، تصريح کرد: جمهوري اسلامي امروز در ابعاد مختلف مورد تهديد قرار گرفته که يکي از علت‌هاي اصلي آن تفاوت‌هاي ايدئولوژي، اعتقادي، سياسي و حاکميتي آن با دنيا است.

محمدي اضافه کرد: تا زماني اين نگاه‌ها و تفاوت‌ها وجود دارد، مخاصمات هم برطرف نمي‌شود و دشمن از تمام ظرفيت خود براي اينکه رقيب را از پاي درآورد، استفاده مي‌کند.

اين مسئول با بيان اينکه نوع نگاه ما و مسائل ايدئولوژي يک مورد اختلافي با دنيا است، اظهار داشت: اين مسائل ضرورت پدافند غيرعامل را دو چندان مي‌کند که ما حتما در حوزه کاري خود بتوانيم از رعايت موارد کاهش خطرات و آسيب‌ها استفاده کنيم.

معاون سياسي، امنيتي استان کهگيلويه و بويراحمد، تصريح کرد: پدافند غيرعامل، اقتدار ملي را افزايش داده، استقامت مردم را بالا برده، خدمت‌رساني به مردم را تسريع مي‌دهد و در نهايت عاملي است که امنيت ملي و منافع ملي کشور را در شرايط بحراني و سخت تضمين مي‌کند.

وي هدف از نشست‌هاي پدافند غيرعامل را ايجاد حساسيت مسئولان نسبت به موضوع دانست و متذکر شد: مسئولان با شناخت پدافند غيرعامل بايد در حوزه کاري خود مشاور را الزام کنند که حتما طرح مطالعاتي هر پروژه‌اي را که انجام مي‌دهند، پيوست‌هاي پدافند غيرعامل را لحاظ کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر