۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۳۵
توسط مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام را به‌عنوان سومین فرماندار نمونه استان در بحث پدافند غیرعامل معرفی کرد.
محمود مومن‌نسب صبح امروز در نشست شوراي مشترک پدافند غيرعامل استان کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه يکي از آثار برگزاري اين نشست‌ در شهرستان‌ها، تقويت تعاملات دو طرفه و آشنايي مديران شهرستاني با استاني است، اظهار کرد: اين نشست‌ها مي‌تواند فرصتي براي توسعه پدافند غيرعامل ايجاد کند که پاسخگوي يک سري از ابهامات باشد تا در راستاي آن برنامه‌ريزي شود.

مديرکل پدافند غيرعامل کهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: پدافند غيرعامل به‌عنوان يک نگاه، تفکر و دانش بين‌رشته‌اي به مجموعه‌ اقدامات و تمهيدات در راستاي مصونيت‌سازي به‌صورت غيرمسلحانه انجام شده و در راستاي افزايش پايداري و آسيب‌ناپذيري است.

وي، افزود: ما دنبال اين هستيم که اهداف خصمانه دشمن را در منشا خنثي کرده تا بتوانيم در شرايط بحراني و اضطراري، خدمات ضروري را به‌صورت معمول به مردم ارائه دهيم.

اين مسئول با تکيه بر اين مطلب که پدافند غيرعامل کارکرد ميداني و عملياتي دارد، عنوان داشت: مديريت در پدافند غيرعامل بيشتر سياست‌گذاري، آينده‌نگري پيشنهاد، يادآوري، هشدار و تسهيل مديريت است.

مومن‌نسب با بيان اينکه يکي از کارکردهاي پدافند غيرعامل تسهيل مديريت در تمام بخش‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي است، متذکر شد: پدافند غيرعامل، کارکردي نظير احداث پل و تونل ندارد.

وي با تاکيد بر اين مطلب که پدافند غيرعامل، شان تامين اعتبار ندارد، تصريح کرد: شان و منزلت پدافند غيرعامل، نظارت، سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي، کنترل و آينده‌پژوهي است.

اين مسئول با اشاره به اساسنامه جديد که به تصويب مقام معظم رهبري رسيده است، خاطرنشان کرد: اساسنامه پدافند غيرعامل و دستورالعمل اجرايي، سياست‌هاي ابلاغي و بيانات مقام معظم رهبري مي‌تواند در اين زمينه راهبر باشد.

مومن‌نسب، پدافند غيرعامل را مصونيت‌سازي از درون دانست و با بيان اينکه مقام معظم رهبري بيش از 50 مورد بيانات در زمينه پدافند غيرعامل دارد، ابراز کرد: در طرح 13 ماده‌اي به‌صورت خاص و مشخص، کاربرگ و کار واژه‌ها مشخص شده که پدافند غيرعامل بايد عملي شده و پيوست آن در همه طرح‌ها و پروژه‌ها باشد.

گفتني است؛ در ادامه اين نشست، مديرکل پدافند غيرعامل استان کهگيلويه و بويراحمد، فرماندار چرام را به‌عنوان سومين فرماندار نمونه استان در بحث پدافند غيرعامل معرفي کرد و با اهدا لوح سپاس از وي قدرداني به عمل آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر