۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۳۴
رئیس پدافند غیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
رئیس پدافند غیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل کارگروه انرژی و آب تقریبا با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد انجام گرفته است.
عبدالحسين صالحي صبح امروز در نشست مشترک شوراي پدافند غيرعامل استان کهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اين مطلب که با توجه به قوانين محکمي که داريم بهانه‌اي براي عدم اجراي ضوابط پدافند غيرعامل وجود ندارد، اظهار کرد: در راستاي مسائل و وظايف پدافند غيرعامل از تاريخ تشکيل آن تا امروز، آموزش‌هاي خوبي انجام گرفته و چندين سمينار نيز در استان تشکيل شده است.

رئيس پدافند غيرعامل آبفاي شهري کهگيلويه و بويراحمد ادامه داد: در بحث تشکيل کارگروه‌هاي پدافند غيرعامل در سطح استان، 11 کارگروه تشکيل شده که يکي از اين کارگروه‌ها تحت عنوان انرژي و آب بوده که رياست آن بر عهده آب و فاضلاب شهري است.

وي با اشاره به برگزاري جلسات پدافند غيرعامل در کهگيلويه و بويراحمد، عنوان داشت: در اين جلسات 36 مصوبه داشتيم که اکثر آنان اجرايي شد اما يکي از برنامه‌هاي نشست امروز که توجهي به آن نشد بحث پيشرفت طرح جامع پدافند غيرعامل کارگروه‌ها بود.

صالحي متذکر شد: بايد گفت که چه کارهايي در اين زمينه انجام شده است، توپ را در ميدان ديگران نيندازيم و ببينيم خودمان چه کارهايي انجام داده‌ايم.

اين مسئول تصريح کرد: طرح جامع پدافند غيرعامل کارگروه انرژي و آب تقريبا با پيشرفت فيزيکي بالاي 60 درصد انجام گرفته و اين طرح در چهار بخش تعريف شده است.

وي، افزود: بخش اول اين طرح، تعاريف و اصطلاحات مربوط به پدافند غيرعامل بوده که مانند يک کتابچه آموزشي به همه مفاهيم پدافند غيرعامل در بخش اول اشاره شده است.

رئيس پدافند غيرعامل آبفاي شهري کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: به سوابق پدافند غيرعامل به‌طور کامل در فصل اول اين طرح اشاره شده و اينکه پدافند غيرعامل از بدو خلقت انسان وجود داشته اما قبلا سنتي بوده و امروز مدرن بودن آن مطرح است تا ما بتوانيم در مقابل هر تهديد داخلي و خارجي از خودمان دفاع کنيم.

وي با اشاره به اين مطلب که مسائل پدافندي که در طول تاريخ انجام گرفته در برخي از اين مسائل در کتابچه طرح جامع اشاره شده است، ابراز کرد: در بخش دوم اين طرح مطالعاتي، اطلاعاتي از کل استان در زمينه جغرافيايي، شرايط اقليمي، ويژگي‌هاي لرزه‌نگاري، ويژگي‌هاي خاکي و فيزيکي آورده شده است.

صالحي با متذکر شدن اين مطلب که در بخش سوم اين طرح، تمامي سامانه‌هاي خدمات رسان شرکت‌هاي عضو کارگروه را از نظر درجه اهميت صفحه‌بندي کرده‌ايم، گفت: در بخش بعدي اين گزارش تمامي تهديدهاي داخلي و خارجي را شناسايي کرده‌ايم ولي استان ما چون مرزي نيست تهديد خارجي ندارد و تهديدهاي داخلي همچون تهديدهاي خلافکارانه محسوس است.

وي با ذکر مثالي در اين خصوص، نشت فاضلاب براي آب، خاک و آلودگي محيط زيست را يک تهديد دانست و اظهار کرد: در بخش چهارم گزارش نيز، راهکارهاي کلي در راستاي ارتقاي پدافند غيرعامل را آورده‌ايم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر