۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۳۳
مارک ناتینگهام مدیر این گروه می گوید HTTP/2 در آخرین مراحل ویرایشی است و بعد از آماده شدن در قالب یک استاندارد رسمی وب منتشر خواهد شد.
 تلاش برای آماده سازی نسل جدیدی از پروتکل وب به پایان رسیده است.

به گزارش پی سی ورلد، مارک ناتینگهام مدیر این گروه می گوید HTTP/2 در آخرین مراحل ویرایشی است و بعد از آماده شدن  در قالب یک استاندارد رسمی وب منتشر خواهد شد.

این اطلاعیه کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که گوگل اعلام کرد از به کارگیری استاندارد SPYD در مرورگر کروم به نفع HTTP/2 صرف نظر خواهد کرد. البته SPDY تا اوایل سال 2016 در کروم باقی مانده و از آن حذف نخواهد شد. در عین حال گوگل قصد دارد ظرف هفته های آینده از HTTP/2 پشتیبانی نماید.

با عنایت به اینکه HTTP بخشی از بنیادهای اساسی وب را تشکیل می دهد، هر گونه تغییر در این پروتکل گامی اساسی محسوب می شود. از جمله مزایای HTTP/2 می توان به افزایش سرعت بالاآمدن صفحات وب وکاهش بار تحمیل شده به سرورها اشاره کرد.

اما شاید مهم ترین مزیت HTTP/2 قابلیتی موسوم به multiplexing باشد که همراه با فشرده سازی هدرها امکان ارسال درخواست های متعدد برای سرورها را در آن واحد ممکن می سازد. HTTP/2 تعداد ارتباطات ضروری میان سرور و کلاینت را هم کاهش می دهد و به سرورها اجازه می دهد تا محتوا را به طور مستقیم برای مرورگر ارسال کنند.

HTTP/2 از نظر امنیتی هم مزایایی دارد و از جمله آنها رمزگذاری اجباری از نوع SSL/TLS (HTTPS)  است. این کار سرعت رمزگذاری را هم افزایش داده و دسترسی به داده ها را هم پس از رمزگذاری ساده تر می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر