۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۲۶
یک روزنامه آمریکایی سند به تازگی منتشر شده آژانس امنیت ملی آمریکا درباره توانمندی‌های سایبری ایران را دال بر اعتراف این سازمان به توانمندی سایبری ایران دانسته است.
سندی تازه افشا شده از آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد دولتهای آمریکا و ایران به تحرکات خود برای استفاده از سلاح‌های سایبری علیه یکدیگر شتاب بخشیده‌اند. این حملات برای جاسوسی و اقدامات خرابکارانه بوده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در توضیحات بیشتر بر این خبر افزود این سند مربوط به تاریخ ۱۳ آوریل است و برای «کیث الکساندر»، مدیر وقت آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته شده است.  

در این سند توضیحاتی درباره اینکه ایران چگونه یک سال قبل از تدارک آمریکا برای انجام جاسوسی‌های رایانه‌ای یا حملات سایبری به شبکه‌های رایانه‌های ایرانی موفق به کشف ابرازهایی جدید شده است.

آمریکا و انگلیس پس از آن با یکدیگر همکاری کردند تا آسیب‌های احتمالی ناشی  از دست‌یابی ایران «به ابزارهای سو‌ءاستفاده از شبکه‌های رایانه‌های» را مهار کنند.

این اتفاق دو سال پس از آن رخ داد که بدافزار استاکس‌نت توسط آمریکا و اسرائیل به شبکه‌های رایانه‌ای تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کرده بود.

جزئیات محتویات سند مورد اشاره نیویورک‌تایمز را در اینجا بخوانید

سند مورد اشاره نیویورک‌تایمز را اولین بار پایگاه افشاگر اینترسپت منتشر کرده و نوشته بود حملات سایبری آمریکا علیه ایران باعث شده این کشور به توانمندی‌های سایبری بالایی برای آغاز این حملات دست یابد.

نیویورک‌تایمز می‌نویسد آژانس امنیت ملی آمریکا برای اولین بار در این سند اعتراف کرده که حملات آمریکا علیه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران با آغاز چرخه‌ای از اقدامات تلافی‌جویانه، رقابت رایانه‌ای بین ایران و آمریکا را کلید زده است.  

مایکل راجرز، مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا اخیراً اعلام کرده اولین وظیفه او این است که با بالا بردن هزینه این حملات برای روسیه، چین و ایران از وقوع آنها جلوگیری کند. به رغم این، یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا که سند منتشر شده آژانس امنیت ملی آمریکا را دیده می‌گوید: «این نشان می‌دهد ما برای فهمیدن نحوه جلوگیری از این حملات چقدر عقب هستیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر