۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۲۵
پلیس مالزی درپی افزایش افراط گرایی در این کشور و گرایش و جذب جوانان به گروه تروریستی داعش خواستار جنگ سایبری برای جلوگیری از تهدیدها و گسترش تفکرات مخرب این گروه تکفیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اطلاعات دولت مالزی نشان می دهد برخی از دانش آموزان،نوجوانان و جوانان مالزیایی از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت تحت تاثیر تفکرات افراطی قرار گرفته اند.

پلیس مالزی پیش از این در پی افشای کشته شدن چندین مالزیایی عضو گروه تکفیری داعش در سوریه، اعلام کرده بود نظارت بر شبکه های اجتماعی و اینترنت را برای ممانعت از گسترش فعالیت این گروه های افراطی و تروریستی تشدید می کند.

ایوب خان مایدین رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی براساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) گفت که جنگ سایبری باید به منظور جلوگیری از تهدیدها و مقابله با گسترش تفکرات مخرب داعش تشدید شود.

وی معتقد است یک رویکرد کل نگر با همکاری همه سازمان های دولتی از جمله مقامات مذهبی به منظور جنگ سایبری با داعش نیاز است.

این مقام بلندپایه مبارزه با تروریسم مالزی پیشنهاد کرد وب سایت های فعالی برای پاسخگویی به سوالات مردم و روشن شدن حقیقت در خصوص احکام اسلامی با توجه به تبلیغات گروه های شبه نظامی و داعش راه اندازی شود.

وی با اشاره به فعالیت یکی از کشورهای همسایه مالزی در این زمینه، گفت که رسانه ها باید معنای واقعی جهاد را به مردم آموزش دهند. مشکل نفوذ تفکرات افراطی اکنون نه تنها در مالزی 

وجود دارد، بلکه در سایر نقاط جهان نیز گسترش یافته است.

ایوب خان گفت که با استفاده از قدرت رسانه ها و هزاران سرباز سایبری در شبکه های اجتماعی باید با دیدگاه ها و تفاسیر اشتباه از قرآن و احادیث مقابله کرد.

وی به عنوان مثال گفت: داعش براساس برخی از تفاسیر خود اکنون رابطه جنسی با دختران نابالغ زندانی را مجاز دانسته است.

گروه تکفیری داعش چندی پیش با انتشار جزوه هایی، مجوز رابطه جنسی با زنان و دختران نابالغِ اسیر را صادر کرد.

ایوب خان، گروه تروریستی داعش را برای مالزی نیز تهدید دانست و گفت که این گروه تکفیری تفکرات افراطی خود را در مالزی از طریق شبکه های اجتماعی گسترش می دهد و دانش آموزان را ترغیب به ملحق شدن به گروه خود می کند که بسیار هشدار دهنده است.

پلیس مالزی در آخرین اقدام چهارشنبه هفته گذشته یک دختر 14 ساله دانش آموز را قبل از پرواز به مصر و رفتن به سوریه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر کرد.

رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت موضوع اصلی تهدید گروه تروریستی داعش و گسترش تفکرات تهاجمی و استخدام نیرو از طریق شبکه های اجتماعی است.

هم اکنون ده ها مالزیایی با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همکاری می کنند و پلیس این کشور ده ها نفر از اتباع این کشور را که قصد داشته اند به این گروه بپیوندند، بازداشت کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر