۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۳۹
مدیران عامل 2 بانک خصوصی تاکید کردند
مدیران عامل 2 بانک خصوصی کشور با حضور در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی خواستار اجرای دقیق این سیاست‌ها توسط نظام پولی و مالی و سایر دستگاه‌های اجرایی شدند و تاکید کردند اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر توانمندی‌ داخلی اجرایی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در حاشیه برگزاری کنگره ملی اقتصاد مقاومتی آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی بر اساس تحریم‌ها شکل نگرفته و منشا ابلاغ این سیاست‌ها تحریم‌ها نبوده است، اظهار داشت اکثر مشکلات فعلی کشور ریشه داخلی داشته که مهمترین بحث اقتصاد مقاومتی مقابله با بحران‌های داخلی است؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی که منتسب به خارج از کشور است، ریشه داخلی دارد.
 وی افزود: با عنوان مثال بحران ارزی اخیر کشور دستمایه سیاست‌های داخلی بوده است و ریشه خارجی ندارد بنابراین تدابیر داخلی می تواند جلوی بسیاری از بحران‌ها را بگیرد. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خروج سیاست‌ها از وابستگی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری حدود 13 سال پیش فرمودند که هر چه سریعتر باید کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم، اما جه کسانی این مساله را جدی گرفتند؟ اگر هر ساله اقدام کوچکی صورت می‌ گرفت، اکنون گرفتار تکانه‌های نفتی نمی‌شدیم.
وی همچنین تصریح کرد اقتصاد یک پدیده علت و معلولی است که رشد نقدینگی باعث ضربه به کشور می‌شود و در این خصوص باید تدبیری اندیشیده و سیاستی اتخاد کنیم که قابلیت بازسازی داشته باشد.
وی همچنین ادامه داد 75 درصد اقتصاد ایران بانک پایه است که در این شرایط توجه حوزه پولی و بانکی حائز اهمیت خواهد بود، بانک مرکزی وظیفه دارد شاخص‌های ثبات مالی را ارتقاء دهد؛ پایداری خارجی، کاهش آسیب‌پذیری سیاست پولی و مالی از کسری بودجه دولت از جمله وظایف بانک مرکزی در ثبات اقتصادی کشور است.
ابراهیمی با بیان این که بانک ها باید در روند اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی جدی داشته باشند گفت: دولت و مجلس باید تکیه و توجه به درون کشور را جدی گرفته و برای استفاده از پتانسیل‌های داخلی قوانین راه گشا وضع کرده و اجرایی کنند.
بر اساس این گزارش فلاح مدیرعامل سابق بانک تجارت هم به شرایط کنونی اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون در چرخه‌ای از تورم و رکود اقتصادی قرار داریم که گریبان‌گیر بیماری سختی کرده است. وی با انتقاد از روند اقدامات اقتصاد دولت یازدهم افزود: دولت کنونی در یک سال گذشته نتوانسته اقدام و گام خاصی در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بردارد، البته با وجود بی اطلاعی از جزییات بیشتر از بودجه سال 94 اما با توجه به رویه فعلی قرار نیست در سال 94 هم اتفاق خاصی صورت گیرد.
 مدیر عامل سابق بانک تجارت در پایان به ضرورت توجه به بنگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به بنگاه‌های کوچک شده است و دولت نیز باید از این بنگاه‌ها حمایت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر