۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۸۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شایعات مربوط به وجود ابولا و آنفلوانزای خوکی در تبریز را به طور قطع رد کرد و گفت: طی دو ماه گذشته هشت نفر به دلیل بیماری آنفلوانزای نوع A و B در استان جان خود را از دست داده‌اند.
محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای نوع A وB در فصل پاییز و زمستان از بیماری‌های شایع محسوب می‌شود، گفت: چنانچه فرد مبتلا به سرماخوردگی پس از گذشت سه روز از شروع بیماری علاوه بر عدم بهبود با تشدید تب، سردرد و دردهای عضلانی مواجه شد باید به پزشک مراجعه کند تا با انجام آزمایشات در صورت وجود آنفلوانزا درمان وی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا خود محدودشونده است، افزود: در اغلب موارد برای درمان آنفلوانزا نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نبوده و تنها با استراحت و خوردن مایعات پس از گذشت چند روز بیماری بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: افراد دارای بیماری‌های ریوی، قلبی، دیابت، رماتیسم و همچنین افرادی که پیوند کلیه، کبد و مغز استخوان انجام داده‌اند مستعد بیماری آنفلوانزا هستند.

صومی شایعات مربوط به وجود آنفلوانزای خوکی یا پرندگان را در تبریز تکذیب و تاکید کرد: حدود یک درصد از افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزا فوت می‌کنند که آن هم مربوط به متفاوت بودن سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: 19، 20 و 21 بهمن ماه سال جاری بیشترین آمار مشکوک به داشتن ویروس آنفلوانزا گزارش شده است که در کمتر از 50 درصد آن‌ها ابتلا به بیماری آنفلوانزا تایید شده و بقیه این افراد مبتلا به سرماخوردگی شدید بوده‌اند.

وی انتقال عمده این ویروس را از طریق ترشحات دانست و گفت: شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و مراقبت‌های فردی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس لازم و کافی است.

صومی در رابطه با آمار بیماران فوتی مبتلا به بیماری آنفلوانزا در سال گذشته و سال جاری اظهار کرد: در سال جاری هشت نفر در اثر ابتلا به آنفلوانزا در استان جان باختند که این آمار در سال گذشته 16 نفر بود.

وی یادآور شد: هشت نفر فوت شده در اثر آنفلوانزا بین 30 تا 40 سال سن داشتند.

بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته در فضای رسانه‌ای و مجازی شایعاتی مبنی بر جان باختن و بستری شدن افرادی در پی ابتلا به بیماری ابولا در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و سینای تبریز منتشر شده بود که از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به شدت تکذیب شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر