۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۹۱۸
علیزاده:
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ۱۵ درصد از انرژی برق موجود در شبکه مصرف استان تلف می شود.

علیرضا علیزاده صبح پنج شنبه در جلسه بررسی راهکارهای صرفه جویی مصرف انرژی برق تصریح کرد: این اتلاف هم به مدیریت مصرف خانوارها و هم به تجهیزات شبکه بر می گردد.

وی معتقد است قیمت پایین برق موجب شده است رغبتی در مدیریت مصرف انرژی در اغلب خانوارها مشاهده نشود و این در حالی است که برق بسیار ارزان تر از هزینه های تولید در اختیار مشترک قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در خصوص کاهش میزان تلفات به طرح جهادی شرکت توانیر اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح کاهش تلفات به ۱۰ درصد در کشور با ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت در دستور کار است.

وی تاکید دارد که در مدت یک سال تلفات اردبیل حداقل به ۱۱ درصد باید کاهش یابد و در این راستا هم مدیریت مصرف خانوارها و هم تجهیز شبکه مورد توجه است.

علیزاده در تشریح ابعاد این طرح گفت: استفاده از تجهیزات مناسب از جمله کابل خود نگه دار به جای سیم مسی در شبکه، تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح لوازم اندازه گیری از جمله راهکارهای مدیریت تلفات شبکه است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با تاکید به اینکه سیستم های اندازه گیری هوشمند به صورت پایلوت نصب شده است، اضافه کرد: این طرح به دلیل ضرورت توسعه خواهد داشت.
گزارش خطا
برچسب ها: اردبیل برق
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر